کاهش واردات داروها به کمتر از 5 درصد با مصوبات جدید

14:02 - 12 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۶۲۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات دارم از سقف 5 درصد نیز کمتر شده است، گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده واردات داروها به کشور را مدیریت می کنیم.

: مدیر کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات دارم از سقف 5 درصد نیز کمتر شده است، گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده واردات داروها به کشور را مدیریت می کنیم.

به گزارش ، مهدی پیرصالحی با بیان اینکه برای حمایت از داروهای تولید داخل اقدامات و مصوباتی را داشته ایم، اظهار کرد: به عنوان مثال داروهای برندی که امسال سقف واردات آنها 10 درصد باشد و واردات داروهای برند ژنریک 5 درصد باشد مورد حمایت قرار می گیرند.

وی گفت: همچنین با توجه به وضعیت بازار و اقلام موجود در بازار واردات داروهای برند ژنریک مشابه تولید داخل را ممنوع کرده ایم، براین اساس میزان واردات از سقف 5 درصد نیز کمتر شد و برای برندها نیز این رقم حداکثر همان 10 درصد بوده است.

مدیر کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با مدیریت واردات سهم بیشتری را از بازار شرکت های داخلی به دست آوریم.

پیرصالحی اظهار کرد: داروهایی به کشور وارد می شوند که یا مشابه تولید داخل ندارد، یا داروهای بیماران خاص که واردات آن مورد نیاز است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *