نوسان قیمت نفت در بازار آسیا

11:53 - 12 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۶۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: تقویت ارزش دلار و انتظار برای انتشار داده‌های مربوط به تولیدات کارخانه‌ای در جهان سبب شد بهای نفت روز دوشنبه در بازار آسیا جهت‌دهی خاصی نداشته باشد و تغییر چندانی پیدا نکند.

: تقویت ارزش دلار و انتظار برای انتشار داده‌های مربوط به تولیدات کارخانه‌ای در جهان سبب شد بهای نفت روز دوشنبه در بازار آسیا جهت‌دهی خاصی نداشته باشد و تغییر چندانی پیدا نکند. 

به گزارش میزان، در معاملات امروز صبح بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه دسامبر با چهار سنت کاهش، 80 دلار و 50 سنت معامله شد اما بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه چهار سنت افزایش یافت و به 85 دلار و 90 سنت رسید. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، دانیل آنگ تحلیل‌گر فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد: «بازارها منتظر انتشار داده‌های مربوط به تولیدات کارخانه‌ای هستند. آنها امیدوارند در این داده‌ها نشانه‌هایی از رشد صنعتی وجود داشته باشد، مثبت بودن این شاخص‌ها می تواند باعث افزایش تقاضا برای نفت خام شود». 

شاخص مدیران خرید (پی ام آی) که کابینه مارکیت برای منطقه یورو محاسبه می کند قرار است امروز دوشنبه منتشر شود.

در چین شاخص پی ام آی که روز شنبه منتشر شد کندی رشد تولید کارخانه‌ای را نشان داد و تأییدی بود بر کند شدن آهنگ رشد اقتصادی این کشور که دومین اقتصاد جهان و نخستین مصرف کننده انرژی در جهان است. 

بانک یونایتد اوورسیز سنگاپور نیز اعلام کرد افزایش ارزش دلار مانع از افزایش بهای نفت شده است.
در واقع، بالا رفتن ارزش دلار، از جذابیت خرید مواد اولیه از جمله نفت برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند، می کاهد و بنابراین تقاضا برای انرژی کاهش پیدا می کند. 

جمعه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا با 58 سنت کاهش، 80 دلار و 54 سنت به فروش رفته بود. 

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 38 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز پنجشنبه، 85 دلار و 86 سنت معامله شده بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *