رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بودجه تا پایان سال تصویب نشود نمی توانیم حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش دهیم

10:30 - 27 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۰۳۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سخنگوی دولت گفت: قوه قضائیه در برخورد با بدهکاران بانکی عملکرد قابل قبولی داشته است.
دولت تا پایان سال ۹۵ بدهی های خود به بانک ها را پرداخت خواهد کردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در مصوبه هیات وزیران در روز یکشنبه مصوب شد که در جهت تامین بدهی دولت به بانک ها و اشخاص اقدامات عملی صورت گیرد.

وی افزود: برای تحقق یک انضباط مالی مقرر شد هر شخص حقیقی و حقوقی که از دولت طلب دارد و یا بدهکار است از طریق اوراق مالی تسویه را انجام دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: 10هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای پرداخت بدهکاران به صورت اوراق مالی تهیه شده است.

نوبخت تصریح کرد: در دو سال اول برنامه ششم توسعه، قوه مجریه به طور حتم تمام بدهکاریهای خود به بانک ها را پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین افزود: دولت تمام بدهی های خود را تا پایان سال 95 از طریق اوراق مالی پرداخت خواهد کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اختصاص بودجه از سوی دولت برای طرح های عمرانی تاکید کرد: تا 22 بهمن سال جاری 20 هزار میلیارد تومان از طرف دولت برای طرح های عمرانی اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین 3500هزار میلیارد تومان از طریق دولت برای مهار آبهای مرزی و 3500هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در روستاها در سال جاری از سوی دولت اختصاص پیدا کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هفته آینده در نشست تخصصی در سالن اجلاس سران همه اجزای برنامه ششم توسعه را تشریح خواهیم کرد تاکید کرد: ما در این پنل تمامی سیاست های دولت را برای سال 95 طبق برنامه ششم توسعه تشریح می کنیم تا رویکردهای خود را نیز در این راستا ارائه دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دولت لایحه دو دوازدهم را به منظور بررسی بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد داد تاکید کرد: دولت به دفعات مکرر درباره این موضوع توضیحات لازم را ارائه داده است و ما تاکید کرده ایم که مجلس محترم پس از پایان تعطیلات می تواند باز هم با توجه به آیین نامه 186 بررسی بودجه را تا پایان سال 94 به تصویب برساند.

نوبخت اظهار کرد: به منفعت کشور نیست که بودجه سال 95 تا پایان سال جاری به تصویب نرسد زیرا اگر بودجه سال 95 تا پایان سال فعلی از سوی مجلس تصویب نشود ما نمی توانیم حقوق های کارمندان و بازنشستگان را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مجلس به خصوص کمیسیون تلفیق و هیات رئیسه بودجه سال 95 را پیش از اتمام سال جاری به تصویب برسانیم.

سخنگوی دولت درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت ها، صلاحیت 40 نفر را تایید کرده است خاطر نشان کرد: هر تعداد افرادی که به جمع تایید صلاحیت ها اضافه شوند دولت خوشحال و از آن حمایت می کند.

نوبخت تاکید کرد: بنده اطلاع دارم که همه جریانات سیاسی حاضرند حتی بدون یاران اصلی خود در انتخابات حضور پیدا کنند که این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

نوبخت تاکید کرد: امیدواریم انتخابات 7 اسفند نیز به مانند 22 بهمن ماه با حضور گسترده مردم پیام شفاف و سریعی را به خارج از کشور انتقال دهد و به خیر ملت ایران باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار میزان مبنی بر اینکه آیا میزان افزایش حقوق کارمندان بر اساس نرخ تورم در سال 95 در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: در تمامی سنوات گذشته همواره افزایش حقوق کارمندان براساس نرخ تورح محاسبه می شد از این رو دولت یازدهم نیز بر اساس تورم 11 درصدی که برای سال 95 در نظر گرفته است حقوق کارمندان را 12 درصد افزاش داده است که البته این افزایش حقوق برای طبقات پایین تر از جمله بازنشستگان بیش از 12 درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره عدم پرداخت مالیات از سوی برخی از نهادهای حکومتی گفت: بنا بر تصمیمات دولت مصوب شده است که مالیات بخش های از نهادهای حکومتی لغو شود تا انشالله در دولت بتواند در سال جاری میزان درآمد خود از مالیات ها را افزایش دهد.

نوبخت درپاسخ به سوالی خبرنگاری درباره کاهش نرخ سود بانکی تاکید کرد: طبق برآوردهای اقتصاد کلان دولت باید یک رابطه منطقی را بین نرخ سود و تورم قائل شود از این رو قوه مجریه تصمیم گرفت که نرخ سود بانکی را کاهش دهد زیرا این روند در جهت تقویت اقتصاد ملی کشور تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی درباره اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها مبنی بر محرمانه بودن اطلاعات در دولت یازدهم به خصوص در موضوع قراردادهای نفتی و قرارداد پژو اظهار کرد: طبق قانون اساسی موجود در کشورمان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن به همه اسناد و مدارک در دولت دسترسی دارند بنابراین هیچ چیز محرمانه ای در دولت وجود ندارد و نخواهد داشت.

سخنگوی دولت افزود: برخی از اسناد از سوی دولت درباره موضوعات مختلف تکمیل شده و برخی نیز در حال تکمیل است و ما هیچ سند یا اسناد محرمانه ای را در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه قرارداد نفت جدیدی از سوی دولت به امضا نرسیده است گفت: دولت یازدهم همواره شفاف عمل کرده و هیچ چیز پوشیده ای را در رزومه کاری خود ندارد.

نوبخت تاکید کرد: دولت یازدهم رفتاری مبتنی بر عقل و منطبق بر نظرات قانونی انجام می دهد از این رو همواره در تمام موضوعات به صورت شفاف وارد عمل می شود و حتی اشکالی نمی بیند که منتقدانش حتی غیر منصفانه دولت را مورد نقد قرار دهند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار است سبد کالا از سوی وزارت تعاون در پایان سال توزیع شود خاطر نشان کرد: طبق وعده قبلی قرار است وزارت رفاه و تعاون با توجه به دستور دولت سبد کالایی را در بین اقشار واجد شرایط در پایان سال توزیع کند چنانکه مقدمات این کار نیز فراهم شده است.

وی درباره خروج بانک های کشورمان از تحریم ها اظهار کرد: درباره مسئله سوئفیت و خروج بانک ها از تحریم ها اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و بانک مرکزی و ریاست آن گزارش جامع ای را پیرامون این موضوع ارائه داده اند.

نوبخت در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه قوه مجریه چه اقداماتی را برای تک نرخی شدن ارز انجام داده است خاطر نشان کرد: دولت برای تهیه بودجه ارقام را به صورت ریالی وارد می کند و این در صورتی است که بخشی از منابع ما به خصوص در بخش فروش نفت به صورت دلار است از این رو دولت یازدهم 2907تومان را به عنوان نرخ ارز در بودجه مد نظر قرار داد.

وی تاکید کرد: تلاش دولت یازدهم بر محور تک نرخی کردن ارزقرار گرفته زیرا ما معتقدیم که ارز نباید تابع نوسانات بازار و مسائل سیاسی باشد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: دولت خواهان افزایش غیر منطقی ارز در بازار نیست و معتقد است که باید تمامی اقدامات لازم برای تقویت پول ملی صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مصوبه ای در دولت برای سرمایه گذاری در خارج تصویب نشده است گفت: در مقطع فعلی و پس از شرایط پسابرجام جمهوری اسلامی ایران در صدد است که موقعیت و محیط را برای جذب سرمایه گذاری فراهم کند از این رو در شرایط حاضر ما هیچ گونه تصمیمی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور نداریم.

نوبخت درباره اظهارات رئیس جمهور پیرامون برجام دو تاکید کرد: به طور حتم شخص رئیس جمهور در یک مقطع مشخص در این باره توضیحات لازم را ارائه خواهند داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا رئیس جمهور شخصا در موضوع تایید صلاحیت ها ورود پیدا کرده اند تصریح کرد: رئیس جمهور از طریق وزیر کشور و معاون اول خود در بحث روند تایید صلاحیت ها ورود پیدا کرد است.

وی افزود: دولت براین باور است که باید نمایندگان تمامی سلایق و طیف های سیاسی در انتخابات حضور پیدا کنند تا عرصه برای مشارکت حداکثری مردم مهیا شود.

نوبخت درباره اینکه دولت چه اقداماتی را در زمینه جذب حامیان خود در عرصه های مختلف انجام خواهد داد گفت: مطالبه شرکاء و حامیان دولت در فعالیت های اجتماعی ،سیاسی این است که ما توسعه را محدود به حوزه اقتصادی ندانیم امری که دولت یازدهم خود نیز بر آن تاکید دارد از این رو ما به طور حتم از تمامی مردم و حامیان دولت می خواهیم که در صحنه های مختلف حضور پررنگی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا قرار است کارت های اعتباری برای معاملات بین المللی پس از برجام از سوی دولت برای بازرگانان در نظر گرفته شود اظهار کرد: دولت پس از تحقق برجام و با توجه به لغو تحریم ها معتقد است که شرایط برای فعالیت در عرصه های جهانی به بهترین شکل ممکن وجود دارد لذا به طور حتم از موضوع استفاده از کارتهای اعتباری نیز استقبال کرده و آن را در دستور کاری خود قرار می دهد.

وی درباره درخواست وزارت تعاون از مردم پیرامون ارائه اسناد برای دریافت یارانه اظهار کرد: این رویکرد وزارت تعاون امری منطقی است زیرا برای دریافت یارانه شرایط مالی و اسنادی لازم وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت پیرامون افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در بخش نفت اقدامات خوبی را انجام داده است تاکید کرد: ما امیدوار هستیم با انجام این اقدامات بتوانیم ظرفیت سرمایه گذاری خود در حوزه نفت را چند برابر افزایش دهیم.

سخنگوی دولت درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاهش نرخ سود بانکی فضای رقابتی را بین بانکها را کم خواهد کرد؟ اظهار کرد: از مدتها قبل که نرخ تورم در دولت یازدهم کاهش پیدا کرد همه معتقد بودند که نرخ سود بانکی نیز باید کاهش پیدا کند از این رو این تصمیم از سوی دولت مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه شورای پول و اعتبار مسئول اتخاذ سیاست های پولی است نه سود بانکی تأکید کرد: ساز و کارهای لازم از سوی دولت در بسته کوتاه مدت برای مقابله با رکود تهیه شد از این رو با توجه به این موضوع دولت سود بانکی را کاهش داد روندی که خود بانکها نیز موافق آن بودند.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کاهش نرخ سود بانکی هیچ گونه تأثیری در فضای رقابتی بین بانکها ندارد و نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا نامه معاون اول رئیس جمهور به وزارت کشاورزی مبنی بر لغو مجوز عدم ورود دانه های روغنی به کشور اظهار کرد: اقدامی که از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است در راستای افزایش توان تولید دانه های روغنی در داخل است.

وی افزود: ما اعتبارات لازم را در این زمینه افزایش داده ایم تا تولید دانه های روغنی در کشورمان بیشتر شود زیرا بیش از 90 درصد از دانه های روغنی در خارج از کشور تهیه می شود.

نوبخت درباره وضعیت دولت برای پرداخت عیدی کارمندان و همچنین برنامه ریزی برای جیب مردم در سال 95 گفت: دولت در برنامه ای از پیش تعیین شده عیدی کارمندان را با حقوق بهمن ماه پرداخت می کند.

وی همچنین تأکید کرد: ما سیاست مهار نقدینگی را هنوز در برنامه کاری خود داریم به گونه ای که 75 میلیون و 236 هزار و 829 نفر هنوز یارانه دریافت می کنند.

معاون رئیس جمهور درباره عدم موافقت دولت با بازنشستگی برخی از کارمندان دولتی اظهار کرد: قوه مجریه بدون شک از کناره گیری کسانی که به سن بازنشستگی برسند استقبال می کند اما افرادی که سنوات خدمتشان پر نشده باید تا زمان بازنشستگی به فعالیت کاری خود ادامه دهند.

وی با اشاره به انتشار اخباری درباره اینکه دولت می خواهد پاداش بازنشستگی را از 30 روز به 15 روز کاهش دهد، اظهار کرد: با انتشار این خبر عده ای از کارمندان دولت خواهان بازنشستگی شدند که پس از تکذیب این موضوع درخواست  ها پیرامون بازنشستگی پیش از موعد لغو و کاهش پیدا کرد.

معاون رئیس جمهور درباره میزان عملیاتی شدن برنامه پنجم گفت: دولت یازدهم به جز سال 94 گزارش جامعی را درباره میزان تحقق برنامه پنجم تهیه کرده است که در صورت نیاز آن را ارائه خواهد داد.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قرار است مرکز تولید آب و برق در عسلویه راه اندازی شود اظهار کرد: از این موضوع اطلاعات دقیقی را ندارم.

نوبخت درباره سفر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به ایران گفت: از این سفر و زمان و تاریخ آن بی اطلاع هستم اما به طور حتم قرار دادهای اقتصادی یکی  از وجوه این سفر خواهد بود.

وی درباره اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه این کشور تنها در موضوع حج و ارائه تسهیلات به زائرین ایرانی با ایران مذاکره خواهد کرد، اظهار کرد: هیچ گونه بحثی میان ایران و عربستان تا به امروز برگزار نشده است و اگر هم جلسه ای بین دو کشور صورت بگیرد ما به صورت شفاف و منتقدانه با مقامات عربستان صحبت خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از کشورها خواهان وساطت بین ایران و عربستان هستند، اظهار کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن و شفاف است از این رو بهتر است مقامات عربستانی مواضع خود را تغییر دهند.

وی درباره اینکه دولت چه مقدار برای بخش تولید در سال جاری هزینه کرده است اظهار کرد: 2 هزار میلیارد تومان از سوی دولت در سال 94 برای بخش تولید هزینه شده و 42 هزار میلیارد تومان نیز برای سال 95 در نظر گرفته شده است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که چرا برخی از بانکها بدهکاران خود را معرفی نمی کنند، تصریح کرد: در موضوع بدهکاران بانکی باید به این موضوع اشاره کنیم که برخی از بدهکاران بانکی به دلیل نوسانات بازار و اوضاع منطقه نتوانستند معوقات بانکی خود را پرداخت کنند که دولت در جهت حمایت از این بخش اقداماتی را انجام خواهد داد.

وی افزود: اما گروه دیگری در موضوع بدهکاران بانکی وجود دارند که هدف آنها قصد سوء استفاده است که ما  معتقدیم بایدبا آنها برخورد شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه قوه قضائیه در برخورد با بدهکاران بانکی عملکرد قابل قبولی داشته است اظهار کرد: مسئولین قوه قضائیه خودشان نیز بر این باورند که باید وجه تمایزی میان بدهکاران بانکی قائل شویم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا رشد صنعت کشور منفی است؟ تصریح کرد: بنده این موضوع را تأیید می کنم که رشد صنعت در کشور ما در حال حاضر منفی بوده ولی رشد کشاورزی و خدمات مثبت است و این موضوع سبب شده است که رشد اقتصادی در کشورمان افزایش پیدا کند.

وی درباره موفقیت دولت دربحث مالیات اظهار کرد: دولت یازدهم توانسته است 92 درصد از منابع پیش بینی شده خود را از طریق مالیات امسال محقق کند.

نوبخت درباره برخورد دولت با کم کاری مدیران سیاسی استان ها پیرامون انتخابات تصریح کرد: گزارشی در این خصوص تا به امروز ارسال و دریافت نشده است اما به طور حتم اگر نقصان در این راستا وجود داشته باشد وزیر کشور باید به آن رسیدگی و آن را اطلاع رسانی کند.

معاون رئیس جمهور پیرامون اخبار منتشر شده در حوزه بررسی صلاحیت ها اظهار کرد: بر اساس تلاش هایی که از سوی دولت در این مسیر برداشته شده خوشبختانه اخبار خوشی به ما رسیده است و بنده اساسا نیز به این موضوع خوش بین هستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پپرامون عدم لغو سوئیفت بانکی اظهار کرد: رئیس بانک مرکزی طبق گزارش جامعی که ارائه داده است تأکید کرده است که سوئیفت به صورت کامل اجرا شده است.

نوبخت درباره آخرین وضعیت پروژه ستاره خلیج فارس در منطقه جنوب اظهار کرد: چه در این طرح و چه در طرح های مشابه که پیرامون موضوعات نفتی و  مسائل مختلف دیگر صورت می گیرد دولت درصدد است هر چه سریع تر آنها را بررسی و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

معاون رئیس جمهور پیرامون برخی از اخبار مبنی بر اینکه دولت خواهان ورود نمایندگان خود به مجلس است ، تصریح کرد: مردم در 7 اسفند ما با حضور درپای صندوق های رأی خودشان مشخص می کنند چه کسانی وارد مجلس شوند.

وی درباره اینکه آیا شخص رئیس جمهور در موضوع تأیید صلاحیت ها ورود پیدا کرده است، گفت: نمی توان گفت که شخص رئیس جمهور درباره این موضوع وارد عمل شده است بلکه نمایندگان خود را مأمور کرده است که این موضوع را بررسی کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *