بازگشت رونق دوباره به بازار مسکن/ افزایش دوباره قیمت‌ها در راه است

15:29 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۹۰
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو انجمن انبوه سازان استان تهران، با اشاره به سیاست دولت در روند ساخت مسکن اجتماعی اعلام کرد: پیش بینی می شود با سیاستی که دولت در روند احداث مسکن اجتماعی دارد شاهد رونق دوباره در بازار مسکن باشیم.

: عضو انجمن انبوه سازان استان تهران، با اشاره به سیاست دولت در روند ساخت مسکن اجتماعی اعلام کرد: پیش بینی می شود با سیاستی که دولت در روند احداث مسکن اجتماعی دارد شاهد رونق دوباره در بازار مسکن باشیم.

محمد مهدی مافی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که در کشور نیازمند تولید 2 میلیون مسکن هستیم، گفت: بازار ساخت‌وساز در رکود به سر می‌برد و سازندگان هم تمایلی به ساخت مسکن ندارند چرا که هزینه‌های ساخت بالا رفته است و دیگر ساخت و ساز توجیه اقتصادی ندارد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران، با اعلام این که مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار در ساخت‌وساز مثل عوارض ساختمانی و نظام مهندسی بالا رفته است ادامه داد: در حال حاضر تمام این موارد موجب شده است که قیمت تمام شده مسکن در کشور افزایش یابد.

مافی با بیان این که بازارهای مسکن از سایر سیاست های پولی در کشور تبعیت می کند اضافه کرد: در صورتی که بازارهای بالادستی و سیاست‌گذاری‌های پولی تغییر بزرگی داشته باشد ممکن است روند بازار مسکن تغییر کند.

وی ادامه داد: بازار مسکن بسیار گسترده است و نمی‌توان یک نسخه برای همه پیچید چراکه یک سری خانه‌های مرفه‌نشین و گران‌قیمت، خانه‌های توسط و خانه‌های ارزان ‌قیمت وجود دارد اما به طور معمول در سه بازار دوره بازگشت به قیمت‌های قبلی اتفاق نخواهد افتاد یعنی با کاهش قیمت محسوسی مواجه نخواهیم بود.

مافی با بیان این که دولت برای ایجاد تغییر در بازار مسکن باید پایه محکم ساخت و ساز را شروع کند، اضافه کرد: نگرش ایجاد اسکان‌های منطقه‌ ای که مساوی با افزایش شهرک‌نشینی است می‌تواند به کمک این بخش بیاید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *