هیچ مجوزی برای واردات مرکبات صادر نشده است

14:25 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۷۸
خبرگزاری میزان: معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهادکشاورزی در خصوص مجوز واردات مرکبات به کشور گفت: وزارت جهادکشاورزی هیچ گونه مجوزی برای واردات مرکبات صادر نکرده است.

: معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهادکشاورزی در خصوص مجوز واردات مرکبات به کشور گفت: وزارت جهادکشاورزی هیچ گونه مجوزی برای واردات مرکبات صادر نکرده است.

به گزارش میزان عبدالمهدی بخشنده افزود: هرگونه مرکبات وارداتی در کشور به صورت قاچاق وارد شده که رسیدگی به این موضوع از حوزه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی خارج است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهادکشاورزی از تشکیل کارگروه مشترک بین این وزارتخانه با وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی و خارجه برای انجام کشت فراسرزمینی خبر داد و گفت: مطالعات جامعی در مورد اقدامات سایر کشورها در خصوص کشت فراسرزمینی در حال انجام است.

وی افزود: هرگونه مرکبات وارداتی در کشور به صورت قاچاق وارد شده که رسیدگی به این موضوع از حوزه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی خارج است.

برای این منظور آیین نامه ای برای حمایت از بخش خصوصی فعال در زمینه تامین و پشتیبانی حقوقی و کنسولی و همچنین ارایه تسهیلات و پوشش های بیمه ای تهیه و تدوین شده است.

به گفته وی، این آیین نامه پس از امضای وزیر جهاد کشاورزی برای تصویب تقدیم هیات دولت خواهد شد.

بخشنده در خصوص خرید تضمینی نیز گفت: براساس قانون، خرید تضمینی تکلیف دولت و دولت هر سال موظف است برای محصولات زراعی و باغی قیمت های تضمینی اعلام کند.

معاون وزیر جهادکشاورزی سپس به موضوع خرید کشمش اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص این محصول دولت نیز وظیفه دارد تا در صورت ارایه محصولات با قیمت تضمینی، آن را خریداری کند اما تاکنون محصول کشمش با قیمت تضمینی ارایه نشده است.

وی افزود: البته وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد دادند برای صادرات کشمش یارانه اختصاص یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *