سوء استفاده از تسهیلات کالای مسافرتی ممنوع

13:55 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۷۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: متاسفانه عده ای سود جو با پرداخت مبلغی اندک به مسافرین مناطق آزاد از تسهیلات در نظر گرفته برای مسافرین سوء استفاده نموده و با آوردن کالا از کارت مسافرتی و تجمیع آن و انتقال به بازار باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می گردند.

: مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: متاسفانه عده ای سود جو با پرداخت مبلغی اندک به مسافرین مناطق آزاد از تسهیلات در نظر گرفته برای مسافرین سوء استفاده نموده و با آوردن کالا از کارت مسافرتی و تجمیع آن و انتقال به بازار باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می گردند.

به گزارش رضا قشلاقی افزود: فردی اقدام به حمل 49 کارتن انواع صنایع چوبی نموده بود که شناسایی گردید و مشخص شد که افرادی با پرداخت مبلغ 20 هزار تومان بابت هر کارت مسافرتی و تجمیع کالاها ، قصد ارسال آن به شهر انزلی جهت فروش را داشته اند. با مطرح شدن پرونده به شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بندر انزلی ، متهم را با احراز تخلف عرضه کالای قاچاق ، حکم به ضبط کالای قاچاق و پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیش از 56 میلیون ریال در حق دولت صادرکرد .
وی تصریح کرد: مطابق بند ح ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، خروج کالاهای وارداتی تجمیع شده مسافرتی و کالاهای مشمول تسهیلات مرزنشینی و ملوانی از استانهای مرزی ، بدون رعایت تشریفات قانونی ممنوع بوده و قاچاق تلقی می گردد .
قشلاقی همچنین از رسیدگی به پرونده 12 متخلف حوزه کالا وارز در این مرجع خبر داد.
وی اعلام کرد: با توقیف انواع کالای قاچاق از قبیل البسه ، گوشی همراه ، کفش و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و ارسال پرونده جهت رسیدگی به شعبه قاچاق کالا وا رز تعزیرات حکومتی شهرستان آستارا ، موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از تکمیل تحقیقات و اخذ دفاعیات منجر به صدور آراء ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیش از 613 میلیون ریال در حق دولت محکوم گردید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *