شاخص کل بورس 340 واحد صعود کرد/ افزایش بی سابقه ارزش معاملات به 3 هزار ریال بعد از 9 ماه

13:43 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 340 واحدی در ارتفاع 75 هزار و 368 واحد ایستاد.

: شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 340 واحدی در ارتفاع 75 هزار و 368 واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، شاخص کل بورس روز گذشته 876 واحد و در پایان معاملات امروز نیز 340 واحد رشد داشت که سرانجام شاخص بورس به 75 هزار و 409 واحد رسید.

 در پایان معاملات امروز بورس یک میلیارد و 680 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بی سابقه 3 هزار و 829 میلیارد ریال در تعداد 104 هزار مورد معامله شد.

ارزش و تعداد معاملات انجام شده از بهمن ماه پارسال تاکنون، بیشترین میزان به شمار می رود و این امر نشان دهنده افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار سهام است.

در پایان معاملات امروز شاخص صنعت 13 واحد، شاخص بازار اول 360 واحد رشد و شاخص بازار دوم 53 واحد کاهش را ثبت کرد.

سهام داران امروز در بورس و فرابورس دو میلیارد و 49 میلیون سهم را به ارزش 604 میلیارد تومان خریداری کردند.

حجم و ارزش معاملات امروز در بورس و فرابورس از رشد خیره کننده ای برخوردار بود و سرمایه گذاران نیز پول های تازه ای را وارد این دو بازار کردند.

بانکی های خوش اقبال
با توجه به اخبار مثبتی که از توافق هسته ای به گوش می رسد و در نتیجه آن رفع تحریم ها، سرمایه گذاران نگاه ویژه ای به سهام بانکی دارند. به طوری که امروز یک میلیارد و 50 میلیون و 882 هزار سهم از این صنعت به ارزش یک هزار و 668 میلیارد و 241 میلیون ریال خریداری شد.

حجم معاملات در بانک ملت که بیشترین تاثیر را بر روند شاخص داشت، به بیش از 329 میلیون سهم رسید. این سهم اثری 76 واحدی بر رند شاخص به جای گذاشت.

در عین حال، گروه مپنا با 61 واحد، بانک پاسارگاد با 60 واحد، بانک صادرات با 46 واحد و بانک تجارت با 41 واحد دیگر شرکت هایی بودند که امروز شاخص را مثبت کردند.

در مقابل، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با 49 واحد و سرمایه گذاری غدیر با 22 واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص به جای گذاشتند. معامله بلوکی در محدوده منفی قیمتی بر روی نماد"پارسان" این نماد را تبدیل به تاثیرگذارترین نماد منفی بازار بر روی شاخص کرد.

در بازار امروز بانک های ملت، تجارت و انصار، ایران ترانسفو و بیمه آسیا بیشترین میزان تقاضا و شرکت های تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، سیمان مازندران، فولاد امیرکبیر کاشان و پارس پامچال بیشترین حجم عرضه را داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *