شهرهایی که تحمل گردشگر ندارند

12:48 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۵۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: صنعت گردشگری بعداز نفت و خودروسازی سومین صنعت درآمدزا در جهان است و به همین دلیل نیز دولتمردان بسیاری از کشورها تلاش می کنند توریسم را درکشورشان زنده نگه دارند.

: صنعت گردشگری بعداز نفت و خودروسازی سومین صنعت درآمدزا در جهان است و به همین دلیل نیز دولتمردان بسیاری از کشورها تلاش می کنند توریسم را درکشورشان زنده نگه دارند.

به گزارش بسیاری از شهرهای جهان سالانه میلیون ها گردشگر خارجی را درخود جای می دهد واز رفت و آمد توریست ها میلیارد ها دلار درآمدزایی می کنند.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی به چند شهر در دنیا اشاره کرد که دیگر توان پذیرایی از گردشگر خارجی را ندارند؛ بخشی به دلیل رقم بالای مسافران است و مشکل دوم تخریب اماکن تاریخی و محل های بازدید و هتل ها به دلیل رفت و آمدهای زیاد است. در ادامه درباره پنج شهری که دیگر تحمل گردشگر ندارند خواهید خواند.

25  میلیون گردشگر در سال از ونیز دیدن می کنند

شهر ونیز به صورت امروزی در سال ۸۰۰ بعد از میلاد با پیشینه زیستی ماقبل تاریخ به وجود آمد. تالاب ونیز در سال ۸۰۰ بعد از میلاد مسیح کم کم شکل امروزی را به خود گرفت قبل از ان هم با توجه به منابع غنی برای شکار و ماهیگیری افرادی به طور پراکنده در آن می‌زیستند. طبق شواهد تاریخی در زمان قبل از رومیان نیز تمدنی با مشاغلی از قبیل ماهیگیری، تولید نمک و حمل و نقل دریایی در این منطقه وجود داشته.

با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری می‌گیرد و بنادر ساخته می‌شود (کیوجا) اولین بندر ساخت رومیان است در نزدیکی ونیز. آثار متعددی که هنوز هم پای بر جاست در همین دوران ساخته می‌شود و بنا بر شواهدی رومیان از ونیز به عنوان تفرج گاه برای تعطیلات نیز استفاده می‌ کردند.

بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ نویس قرن ۱۱ میلادی، برای اولین بار در ۲۵ مارس ۴۲۱ میلادی با افتتاح کلیسای سن جاکومتو بر روی پل ریآلتو شهر ونیز به طور رسمی ایجاد شد

سالانه بیش از 25 میلیون گردشگر خارجی از این شهر تاریخی که تنها 50 هزار نفر جمعیت دارد دیدن می کنند. بیش از 180 کشتی تفریحی سالانه در سواحل ونیز پهلو می گیرند.

بارسلونا سالانه شاهد 27 میلیون گردشگر است
شهر دیگری که این وضعیت را دارد بارسلونا دراسپانیا است. ساکنان این شهر به دلیل ناامنی که برخی گردشگران خارجی ایجاد می کنند نگرانند و در بیم و هراس دایمی بسر می برند و به همین دلیل نیز تظاهرات اعتراض آمیز خشونت باری از سوی مردم صورت گرفت و مقامات شهر را مجبور کرد تا موضوع گردشگری را کمی سختگیرانه تر بنگرند.
سالانه بالغ بر 27 میلیون گردشگر از این شهر بازدید می کنند و چنانچه هریک از آنها خطایی کنند باید   300یورو جریمه بپردازند.

11 میلیون نفر از برلین دیدن می کنند
سومین شهر پرگردشگر برلین پایتخت آلمان است که سالانه بالغ بر 11 میلیون بازدیدکننده دارد. هر هفته هزاران گردشگر روزهای آخر تعطیلی خود را دراین شهر می گذرانند.

در این شهر بیش از 15 هزار واحد مسکونی در هفته اجاره داده می شود و با فشارهایی که مردم بر مقامات این شهر وارد کرده اند از این پس خانه ای به گردشگران اجاره داده نمی شود.

سالانه 44 میلیون گردشگر

چهارمین شهر " مون سنت میشل" در فرانسه است که با دو ونیم میلیون نفرجمعیت سالانه بیش از 44 میلیون بازدیدکننده دارد.

سالانه 26 میلیون گردشگر
و شهر آخری جایی نیست به غیر از "کانکون" مکزیک است که با 700هزار جمعیت که 26 میلیون گردشگر را در سال به خود جلب می کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *