پروانه معصومی: از امام حسین(ع) آموختم که زیر بار زور نروم

12:23 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۵۳
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: پروانه معصومی هنرمند سینما و تلویزیون اصلی ترین وجه شخصیتی امام حسین(ع) را حق طلبی ایشان دانسته و از این میگوید که سعی کرده این وجه شخصیتی ایشان را آموزه زندگی خویش کند.

: پروانه معصومی هنرمند سینما و تلویزیون اصلی ترین وجه شخصیتی امام حسین(ع) را حق طلبی ایشان دانسته و از این میگوید که سعی کرده این وجه شخصیتی ایشان را آموزه زندگی خویش کند.

به گزارش پروانه معصومی که طی سالهای حضورش در عالم بازیگری همواره سعی کرده شخصیتهایی را ایفا کند که حدی بالا از آموزه های اخلاقی را ترویج میدهند با بیان اینکه همواره سعی میکند اندیشه های شخصیتهای دینی را مورد واکاوی قرار دهد به گفت: امام حسین(ع) یکی از محبوب ترین شخصیتهای زندگیم است و بیشت از هر چیز از حق طلبی ایشان خوشم می آید.

این بازیگر افزود: او پیشوایی بود که زیر بار زور نرفت و سعی کرد با شهادتش همگان را متوجه خواری و زبونی یزیدیان کند.

برای گرفتن حقم به سیدالشهداء اقتدا میکنم

معصومی با بیان اینکه از امام حسین(ع) بسیار آموخته ادامه داد: از امام حسین(ع) آموختم که زیربار زور نروم. امام حسین جون عقیده اش را حق میدانست تا پای جان بر سر عقیده اش ایستاد تا به تمامی انسانهای روی کره زمین درس آزادگی بدهد.

بازیگر آثاری چون "مسافر ری" و "یوسف پیامبر" افزود: شخصا برای گرفتن حقم همواره به سیدالشهداء اقتدا کرده ام یعنی هیچ گاه از حقم کوتاه نیامده ام و برای گرفتن حقم پیش احدی گردن کج نکرده ام.

معصومی در تشریح این ویژگی اظهار داشت: زمانی است که چیزی حق شما نیست و طبیعی است که برای ستاندن آن چاره ای نداشته باشید جز اینکه گردن کج کنید و با شرایط تحمیلی کنار آیید اما وقتی مطمئنید چیزی حق شماست باید با قامت ایستاده حق تان را اعاده کنید.

در حیطه تصویری کردن مفاهیم عاشورا همچنان کمبود داریم

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به این پرسش میزان که آیا سینما و تلویزیون ما توانسته در فهم تصویری واقعه عاشورا به مخاطبان کمک کند گفت: طبیعی است که تلاشهایی صورت گرفته و همچنان این تلاشها ادامه دارد اما در یک جمله می گویم هنوز هم در این حیطه کمبود داریم.

پروانه معصومی ادامه داد: زندگی امام حسین(ع) خیلی جای کار دارد و باید ابعاد مختلف شخصیتی ایشان شناخته شده و دراماتیزه شود.

معصومی در پایان خاطرنشان ساخت: از این کارهای سردستی عبور کنیم و شرایط تولید آثاری را فراهم کنیم که مخاطب را از درون با امام حسین(ع) آشنا می کند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *