تشدید مجازات عامل یا عاملان اسیدپاشی درس عبرتی برای سایرین است

12:05 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مستشار دیوان عالی کشور گفت: تشدید مجازات عامل یا عاملان اسیدپاشی درس عبرتی برای سایرین است تا بدانند دستگاه قضا بدون اغماض با مجرمان و قانون شکنان برخورد می کند.

: مستشار دیوان عالی کشور گفت: تشدید مجازات عامل یا عاملان اسیدپاشی درس عبرتی برای سایرین است تا بدانند دستگاه قضا بدون اغماض با مجرمان و قانون شکنان برخورد می‌کند.

عبدالعلی ناصح در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: در زمینه برخورد با عامل یا عاملان اسیدپاشی هیچ خلاء قانونی وجود ندارد و قانون برای مجازات چنین افرادی به اندازه کافی وجود دارد.

وی تصریح کرد: قوانین برای میزان قصاص و برخورد با مجرمان جرائم اسیدپاشی مشخص و معین شده و دستگاه قضا در اجرای احکام هیچ گونه اغماضی ندارد.

ناصح اذعان داشت: با توجه به اینکه اسیدپاشی موجب برهم زدن امنیت و آرامش جامعه می‌شود با مسببان این گونه جرائم باید به شدت برخورد کرد تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

وی تاکید کرد: حتی اگر اقدام به اسیدپاشی با انگیزه شخصی و یا اخلال در نظم عمومی صورت گیرد، هیچ تفاوتی نمی‌کند مجرم باید به اشد مجازات برسد.

مستشار دیوان عالی کشور در پایان گفت: قانون بدون اغماض با مجرمان و مته‌مان برخورد می‌کند و در موضوع حادثه اسیدپاشی نیز قطعا باعامل یا عاملان بدون توجه به حواشی برخورد قانونی و قاطعانه خواهد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *