مصرف گاز بخش خانگی به میانگین 350 میلیون متر مکعب در روز می رسد

11:07 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مصرف گاز مشترکان بخش خانگی کشور در صورت تداوم و پایداری کاهش دما تا روز چهارشنبه (14 آبان ماه) به میانگین 350 میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

: مصرف گاز مشترکان بخش خانگی کشور در صورت تداوم و پایداری کاهش دما تا روز چهارشنبه (14 آبان ماه) به میانگین 350 میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

به گزارش ، مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: کاهش 8 درجه میانگین وزنی دما و افزایش مصرف بخش خانگی در حالی به میانگین روزانه 350 میلیون مترمکعب در روز می رسد که این میزان تا 20 مهرماه، 120 میلیون متر مکعب بود.

هوشنگ طاهری افزود: بر اساس پیش بینیهای این مرکز، مصرف این بخش در روز سه شنبه (13 آبان ماه) به میانگین دیماه سال گذشته می رسد و این در حالی است که در این روز به دلیل مراسم روز عاشورا، مصارف پخت و پز بخش خانگی به صورت قابل توجهی کاهش می یابد.

وی یادآور شد: تعداد مشترکان شرکت ملی گاز ایران، 8 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

امکان پیش بینی حجم مصرف با نرم افزار ویژه
مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ادامه گفت: نرم افزار پیش بینی میزان مصرف گاز براساس تجربیات چند سال گذشته طراحی شده و می تواند بر اساس اتفاقات پیش آمده در سالهای گذشته، حجم مصرف 10 روز پیش رو را پیش بینی کند.

به گفته طاهری، زمانی که دمای هوای پیش بینی شده توسط سازمان هواشناسی به این سیستم وارد می شود، با توجه به تغییراتی که در تعداد خانوارهای مشترک ما در آن مناطق به وجود آمده، این دما به صورت اتوماتیک با تعداد خانوارها مطابقت می یابد و میانگین کلی دمای کشور به دست می آید.

وی افزود: این مرکز، میزان مصرف گاز مشترکان را در نقاط مختلف کشور ارزشگذاری می کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ضریبی که در صورت کاهش یک درجه ای هوا در شهرهای تبریز و شیراز داده می شود با هم متفاوت است.

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: این سیستم متاثر از دمای کل کشور است.
طاهری ادامه داد: این سیستم با توجه به دمای هوا و تعداد مشترکان آن منطقه میانگین وزنی دما و میزان مصرف گاز را برآورد می کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *