چین نقش سودمندی در پیشبرد فرایند مذاکرات هسته ای با 1+5 ایفا می‌کند

10:05 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۵۰۷
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: وزیر امور خارجه ایران که هفته گذشته به پکن سفر کرده بود، در مصاحبه با شبکه سی‌سی‌تی‌وی، گفت ایران به دنبال روابط بلندمدت راهبردی با چین است.

: وزیر امور خارجه ایران که هفته گذشته به پکن سفر کرده بود، در مصاحبه با شبکه سی‌سی‌تی‌وی، گفت ایران به دنبال روابط بلندمدت راهبردی با چین است.

به گزارش ، وزیر امور خارجه ایران که هفته گذشته به پکن سفر کرده بود، در مصاحبه با شبکه سی‌سی‌تی‌وی، گفت ایران به دنبال روابط بلندمدت راهبردی با چین است.

وی در پاسخ به این سوال که در دیدار با همتای چینی خود چه موضوعاتی را در دستور کار دارد، گفت که ایران و چین روابط بسیار خوب دوجانبه‌ای را دارند و همچنین به دنبال روابط طولانی‌مدت استراتژیک بین دو کشور هستند و بنابراین مسائل زیادی در دستور کار نشست دو جانبه وی با وزیر خارجه چین قرار دارد که دو نفر قرار است با یکدیگر مورد بحث قرار دهند.

وزیر خارجه ایران اینگونه ادامه داد: «چین از سر لطف میزبان کشورهای قلب آسیا است، فرایند استانبول برای وضعیت افغانستان، و یکی از موضوعاتی که ما همیشه به بحث می‌گذاریم، افراط‌‌گرایی و تروریسم در منطقه است و درباره چگونگی رویارویی با آن و رویارویی با بی‌ثباتی ناشی از این مسئله بحث‌هایی صورت گرفت. ما همچنین درباره موضوعات دو جانبه بحث کردیم. ما روابط گسترده‌ای در زمینه اقتصادی، انرژی و زمینه‌های دیگر با چین داریم و در خصوص شیوه‌های بهبود این روابط بحث کردیم.

محمد جواد ظریف همچنین تصریح کرد که در خصوص موضوع هسته‌ای با مقامات چینی گفت‌وگو کرده است و گفت: «چین یکی از اعضای گروه ۱+۵ است و ما معتقدیم که چین نقش سودمندی در پیشبرد این فرایند یافتن راه‌حل برنامه هسته‌ای ایران ایفا می‌کند و به این نقش خود در مسئله هسته‌ای ادامه می‌دهد.ما در خصوص اینکه چگونه در یک ماه باقیمانده تا زمان رسیدن به راه‌حل جامع هسته‌ای می‌توانیم برای بهبود اوضاع همکاری کنیم و توافق برسیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *