امر به معروف و نهی از منکر موجب آرامش و سلامت جامعه می شود

9:29 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۴۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران امر به معروف و نهی از منکر را موجب آرامش و سلامت در جامعه عنوان کرد.


: رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران امر به معروف و نهی از منکر را موجب آرامش و سلامت در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان عباس پوریانی در بازدید از مجتمع قضائی شهید مفتح (ره) گفت: جلوگیری از فساد و احیای معروفات مهمترین خواسته ی امام حسین (ع) بوده است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از موضوعات اصلی و ضروری دین اسلام خواند و با اشاره به فرمایشات مولای متقیان (ع)، دوام شریعت اسلام را منوط به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و افزود: اگر این فریضه در جامعه بخوبی اجرا شود دیگر شاهد معضلات و آسیبهای اجتماعی نخواهیم بود و موجب آرامش و سلامت در جامعه می شود.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران مصادیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نامحدود خواند و تصریح کرد: آحاد مردم می توانند در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این فریضه را مد نظر قرار داده و به عنوان آمران به معروف نسبت به منکر احساس وظیفه نموده و این فریضه الهی را در جامعه نشر دهند.

پوریانی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را سبب جلوگیری از انحراف عنوان کرد و گفت: امروزه تعابیر ناصوابی از امر به معروف و نهی از منکر توسط برخی افراد و رسانه های داخلی و خارجی منتشر می شود که جای بسی تاسف دارد. این در حالی است که پیروزی انقلاب اسلامی برپایه همین فریضه الهی و برگرفته از الگوی قیام عاشورا به حکومت طاغوت پایان داد و نهضت امام خمینی (ره) با الگوی اسلام ناب محمدی بنا شد.
رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران همچنین اظهار کرد: امروز دستگاه قضایی با تمام توان خود به رغم مشکلات عدیده در کمبود نیروی انسانی در عرصه برپایی عدالت و مبارزه با فساد در کشور از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، که امیدواریم مسئولین ذیربط بتوانند با راهکارهای مناسب در جهت تامین نیروی انسانی راه را برای خدمت شایسته به مردم شریف فراهم آورند.
گفتنی است در پایان این بازدید از ده نفر از همکاران قضایی و اداری مجتمع قضایی مفتح (ره) تقدیر بعمل آمد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *