طرح پیش نویس مسکن اجتماعی به مجلس ارائه شد/ آخوندی مقدمات اجرایی طرح را فراهم می کند

9:19 - 11 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۴۹۷
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی اعلام کرد: هفته گذشته آخوندی با حضور در مجلس شورای اسلامی طرح پیش نویس مسکن اجتماعی را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

: عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی اعلام کرد: هفته گذشته آخوندی با حضور در مجلس شورای اسلامی طرح پیش نویس مسکن اجتماعی را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

محمد دامادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، سیاست های دولت یازدهم را موجب رونق بخش مسکن اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن در رکود قرار دارد. این در حالیست که پیش بینی می شود با اجرای سیاست های طرح توسعه مسکن شاهد رونق در بخش مسکن کشور باشیم.

وی در ادامه یکی از دلایل رکود در بازار مسکن را اقتصاد نابسامان ایران اعلام کرد و افزود: به دلیل رکود تورمی در اقتصاد کشور هم اکنون بازار مسکن از آن تبعیت می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم تسریع در روند سیاست های توسعه ساخت مسکن از سوی دولت اعلام کرد: منتظریم تا دولت درآینده ای نزدیک سیاست ها و برنامه های خود برای سایر حوزه ها علاوه بر مسکن مهر را اعلام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که مشخص نبودن برنامه ها و سیاست های دولت در بخش مسکن تا چه زمان قابل قبول است، گفت: در این رابطه دولت باید توضیح دهد.

دامادی در ادامه تاکید کرد: در جلسات متعدد کمیسیون عمران که با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان حوزه مسکن برگزار شده است نمایندگان بر تعیین تکلیف سیاست های بخش مسکن تاکید داشتند، اما تاکنون پیشنهاد روشنی از سوی دولت در اختیار اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، ادامه اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی آخوندی تا سال 1405 باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی با مساحت 88 متر ساخته شود بنابراین هزاران میلیارد تومان اعتبار برای تحقق این موضوع و ساخت 12 میلیون واحد مسکونی لازم است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *