لاریجانی: امین پور شاعر متعهد انقلاب

18:05 - 10 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۴۹۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش نکوداشت مرحوم قیصر امین پور، این شاعر برجسته را نمونه کاملی از شاعران متعهد به انقلاب دانست.

: رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش نکوداشت مرحوم قیصر امین پور، این شاعر برجسته را نمونه کاملی از شاعران متعهد به انقلاب دانست.

به گزارش ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی به همایش نکوداشت مرحوم قیصر امین پور از برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد. متن پیام وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سخن از قیصر امین پور بعنوان شاعر تاثیرگذار در طیف هنرمندان و فرهیختگان پیشرو انقلاب که موجودیت شاعران نسل جدید را به رسمیت رسانید، در واقع معرفی و تبیین شعر و ادبیات موفق نسل انقلاب است که توانست با الهام گیری از آموزه ها و مبانی قیام ملت علیه استبداد و خودکامگی، فضای با طراوت و مطهر انقلاب را در دلها و قلوب جاری سازد.

امین پور نمونه کامل از شعر متعهد به انقلاب و ملت انقلابی خود می باشد. او با توصیف فضای معنوی و حماسی سالهای انقلاب و دفاع مقدس جلوه های ناب و لحظات سراسر عشق و ارادات الهی مردم کشورش را نمایان ساخت.

او در شعرهایش بسیار زلال و شفاف بود و نوگرایی در مضامین و معانی و اندیشه را در نهایت ذوق و سلیقه به کار می گیرد که آثار او در زمینه دفاع مقدس از نمونه های شاخص این بخش می باشد.

شعرهای امین پور این ویژگی را داشت که مضامین با تازگی و طراوت بیان می شد که این امر بیانگر نبوغ ذهنی و هنری سرشارش بود صدای دلنشین و ضرباهنگ کلمات او به هنگام شعرخوانی در طول سالهای دفاع مقدس که در بین رزمندگان انجام می شد شور وهیجان وصف ناشدنی را در دلها بوجود آورد.

قیصر امین پور همچنین در قامت یک معلم با نگاه و روح لطیف شاعرانه و بهره گرفتن از ذوق و استعداد اول به نشر و گسترش ادبیات زمان خویش پرداخت و پراحساس و متعهد نظریات ارزشمندش را به شاگردان آموزش می داد.

وی تلاش فراوانی در پیوند دادن ادبیات سنتی و مدرن داشت و همواره تاکید می کرد که علاوه بر شناخت باید ریشه ها و سنت ها را می بایست با جدیدترین رویکردها و نظریات ادبی آموخت و فراگرفت.

اینک اگرچه به ظاهر قیصر امین پور در میان ما و علاقه مندان خود نیست اما به یقین نگاه نافذ و آثار پرارزش او همواره بر پیشانی ادبیات انقلاب جلوه گر بوده و منبع بهره مندی دوستداران و اهالی فرهنگ و ادبیات و اندیشه می باشد.

اینجانب از تلاش برگزارکنندگان مراسم نکوداشت مرحوم قیصر امین پور تقدیر کرده و امیدوارم حاصل و دستاورد این همایش آشنایی نسل جدید و ویژه جوانان این مرز و بوم با آثار این شاعر گرانقدر باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *