فرهنگ عاشورا فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم است

15:34 - 10 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۴۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران قیام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا را فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم و گناه در جامعه بیان کرد و گفت: قیام عاشورا و امام حسین (ع) به ما درس ایستادگی در مقابل ظلم و کوتاه نیامدن در برابر ارزش های والای انسانی و اسلامی می آموزد.

: رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران قیام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا را فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم و گناه در جامعه بیان کرد و گفت: قیام عاشورا و امام حسین (ع) به ما درس ایستادگی در مقابل ظلم و کوتاه نیامدن در برابر ارزش های والای انسانی و اسلامی می آموزد.

به گزارش عباس پوریانی در بازدید از مجتمع قضایی شهید قدوسی (ره) با اشاره به عبرت های درس آموز مکتب اباعبدالله (ع) در جمع همکاران قضایی واداری قیام عاشورا را مکتب هدایتگری نامید که امام حسین (ع) در تاریخ بشر موجی را پدید آورد و مسلمانان و غیر مسلمانان را با ارزش های متعالی و مفهوم حیات هدفدار آشنا ساخت.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از آموزه های ارزنده و اصلی نهضت حسینی عنوان و تاکید کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به صراحت هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت و عمل به سیره جد بزرگوارش بیان کرده اند که نشان از اهمیت این فریضه می دهد که تا چه میزان در اصلاح جامعه و رضایت خداوند متعال تاثیرگذار است.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران قیام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا را فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم و گناه در جامعه بیان کردکه به واسطه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق می شود.

وی گفت: می طلبد همه آحاد مردم و مسئولین با درک ضرورت این فریضه آن را در جامعه جاری و ساری کنند چرا که عمل به این فریضه موجب مصونیت و واکسینه شدن خانواده ها در برابر هجمه های شیطان خواهد شد.

درپایان این بازدید از ده نفر از همکاران قضایی و اداری مجتمع قضایی قدوسی (ره) تقدیر به عمل آمد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *