ناامنی در خاورمیانه به نفع هیچ کشوری نیست/ تاکید بر گسترش روابط ایران و نروژ

14:30 - 10 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۴۵۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با وزیر امور خارجه نروژ دیدار و در مورد مسائل مختلف منطقه و مورد علاقه دوکشور گفت و گو کرد.

: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با وزیر امور خارجه نروژ دیدار و در مورد مسائل مختلف منطقه و مورد علاقه دوکشور  گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی اکبر ولایتی در این دیدار ضمن خوشامد گویی به وزیر امور خارجه نروژ "بورگه برنده" گفت: امیدواریم این سفر بتواند عامل موثری در شکل گیری و گسترش روابط دو کشور باشد.

ولایتی با بیان اینکه خاورمیانه دچار بحران های جدی از جمله شرایط عراق، افغانستان و سوریه و لبنان است، گفت: حتی بحران های دیگر جهان از جمله بحران اوکراین می تواند بر منطقه خاورمیانه به دلیل نزدیکی اوکراین به آسیا تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: ما می دانیم که شما علاقه مند به روابط مثبت و سازنده هستید و نبود امنیت در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست زیرا خاورمیانه چهارراه جهان است و باید امن باشد.

در این دیدار وزیر امور خارجه نروژ نیز با بیان اینکه بیش از 10 سال از سفر وزیر خارجه نروژ به ایران می گذرد گفت: من برای بحث در مورد موضوعات مهم با مقامات عالی رتبه ایران و از جمله جنابعالی به کشور شما آمدم.

وی افزود: ما می خواهیم در مورد احیای روابط اقتصادی دو جانبه و همچنین مسائل منطقه نظیر داعش که شرایط سختی را برای منطقه به وجود آورده است صحبت کنیم.

ولایتی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه نروژ درباره داعش گفت: شما به داعش اشاره کردید که متاسفانه این گروه تکفیری و افراطی بر ضد قوانین بین المللی با حمایت برخی از کشورها عمل می کند.

وی افزود: این گروه برای منطقه و جهان خطرناک است و این که برخی از شهروندان کشورهای اروپایی عضو داعش نیز بسیار تاسف برانگیز است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *