رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسیدپاشان برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه هستند

11:18 - 10 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس شعبه ۳۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران گفت: مجازات عامل و عاملان اسیدپاشی باید شدید و سنگین بوده تا درس عبرتی برای افراد دیگر در جامعه باشد.

: رئیس شعبه ۳۲ دادگاه تجدید نظر گفت: مجازات عامل و عاملان اسیدپاشی باید شدید و سنگین بوده تا درس عبرتی برای افراد دیگر در جامعه باشد.

حمیدرضا قمری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: مجازات عامل و عاملان اسیدپاشی باید سنگین باشد چرا که این گونه اقدامات حکم محاربه را دارد و برخورد قانونی باید به گونه‌ای باشد که دیگر کسی به خود جرات اقدام در این زمینه و ارتکاب چنین اعمال مجرمانه ای  را ندهد.

وی تصریح کرد: در زمینه برخورد با عامل و عاملان اسیدپاشی هیچ گونه خلاء قانونی وجود ندارد و مجازات برای این افراد تعیین شده و دستگاه قضا برخورد قاطعانه و قانونی خواهد داشت.

قمری تاکید کرد: افرادی که اقدام به اسیدپاشی می‌کنند علاوه بر جرم آسیب رساندن به فرد مجروح و مضروب، سبب بروز ناامنی در جامعه می‌شوند و امنیت را مختل می‌کنند.

رئیس شعبه ۳۲ دادگاه تجدید نظر در پایان گفت: این گونه مجرمان علاوه بر آسیب به افراد در جامعه با اقدامات مجرمانه خود، زمینه ناامنی را ایجاد می‌کنند بنابراین مجازاتشان باید بیشتر از جرائم دیگر باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *