سیدغلامرضا تهامی نویسنده و برنده جایزه کتاب سال ۱۳۸۶درگذشت

11:08 - 10 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۹۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سیدغلامرضا تهامی فرزند آیت‌الله تهامی در سال 1310 در شهر بیرجند دیده به جهان گشود. وی در سال 1331 وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه داد.

: سیدغلامرضا تهامی نویسنده و برنده جایزه کتاب سال ۱۳۸۶درگذشت. سیدغلامرضا تهامی فرزند آیت‌الله تهامی در سال 1310 در شهر بیرجند دیده به جهان گشود.وی در سال 1331 وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه داد. دکتر سیدغلامرضا تهامی در اوایل دهه 1330 همکاری خود را با «مجله ایران ما» آغاز کرد.

دکتر تهامی، پس از بازنشستگی از مشاغل رسمی، در سال 1365، دوباره به ترجمه، تحقیق و ویراستاری -‌که از علایق اوست-‌ روی آورد. وی بیش از 100 عنوان کتاب را ویراستاری کرده که 30 عنوان آن از کتاب‌های «مرکز نشر میراث مکتوب» را شامل می‌شود. کتاب"فرهنگ اعلام تاریخ اسلام" تالیف سید غلامرضا تهامی، در سال 1386به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد برگزیده شد.

به گزارش تحصیلات رسمی و حرفه ای : سید غلامرضا تهامی در سال 1331 وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه داد.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : سید غلامرضا تهامی تا اوایل دهه 40، ویرایش بیش از 20 عنوان از کتابهای «بنگاه ترجمه و نشر کتاب» را برعهده داشت. از جمله برخی ترجمه‌های بدیع‌الزمان فروزانفر. «فرهنگ اعلام تاریخ اسلام» دکتر تهامی در دو مجلد با 28 هزار مدخل و بیش از شش هزار صفحه از سوی شرکت سهامی انتشار، در اسفند 1385 منتشر شده است. دکتر تهامی، پس از بازنشستگی از مشاغل رسمی، در سال 1365، دوباره به ترجمه، تحقیق و ویراستاری -‌که از علایق اوست-‌ روی آورد. وی بیش از 100 عنوان کتاب را ویراستاری کرده که 30 عنوان آن از کتاب‌های «مرکز نشر میراث مکتوب» را شامل می‌شود.

جوائز و نشانها : کتاب"فرهنگ اعلام تاریخ اسلام" تالیف سید غلامرضا تهامی، در سال 1386به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد برگزیده شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *