ضرورت تطبیق پژوهش‌های دفاع مقدس با مسائل روز/ معارف دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود

11:04 - 10 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۹۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان :فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پژوهش‌های دفاع مقدس باید قابلیت تطبیق با مسائل امروز کشور و کاربردی کردن تجربیات این مقطع حساس را در زمان حال داشته باشد.

:فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پژوهش‌های دفاع مقدس باید قابلیت تطبیق با مسائل امروز کشور و کاربردی کردن تجربیات این مقطع حساس را در زمان حال داشته باشد.

به گزارش  گروه سیاسی ، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در بازدید از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با اشاره به ارتباط مستقیم بین انقلاب و جنگ تحمیل‌شده به جمهوری اسلامی ایران، درباره ارتباط سپاه با دفاع مقدس اظهار کرد: همه اعتبار و شخصیت سپاه پاسداران با دفاع مقدس گره خورده است و از سوی دیگر جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران نیز مقطع سرنوشت‌سازی در تاریخ کشورمان محسوب می شود.

وی به وظایف سپاه پاسداران درخصوص پاسداری از انقلاب اسلامی در هر مرحله آن تأکید کرد و گفت: حفظ انقلاب اسلامی براساس مبانی دینی و اعتقادی و التزام به ولایت فقیه مهم‌ترین معیار تشخیص سره از ناسره در نیروهای انقلاب است. بر این اساس"رهبری" معیار حق بودن راهی است که طی می کنیم به عبارت دیگر ولی فقیه است که انقلاب و اصول آن را تعریف می‌کند.

سرلشکر جعفری واژه دفاع مقدس را برگرفته از مبانی دینی و اعتقادی اسلامی خواند و بیان کرد: اینکه چرا جنگ ما دفاع مقدس نام گرفته به این دلیل است که نوع دفاع ما در جنگ تحمیلی به معارف دینی اسلام متصل بود.

وی با اشاره به کم‌و‌کاست‌های موجود در گروه‌های مطالعاتی مرکز اسناد و تحقیقات، خواهان توجه بیشتر به موضوع معارف دفاع مقدس شد و افزود: معارف دفاع مقدس باید به‌عنوان مهم‌ترین تجربیات جنگ به نسل جدید و آینده منتقل شود.

فرمانده کل سپاه معارف جنگ را در سطح مدیریت جنگ و جبهه‌ها مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: آنچه اکنون بیشتر از همه برای جامعه لازم است حالت ها، روش‌ها و منش‌هایی است که جنگ و جبهه را به‌شکل خاصی اداره و مدیریت کرد لذا بایستی این روش مدیریتی، رهبری و فرماندهی و همچنین نقش مبانی دینی و اعتقادی، معنوی و ایمانی مورد واکاوی قرار گیرد تا تجربیات جنگ به‌صورت عملی به نسل جدید منتقل شود.

در این بازدید رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نیز با ارائه گزارشی از وضعیت موجود مرکز، گروه‌های مطالعاتی و حیطه کاری آنها و همچنین اقدامات انجام‌شده و اقدامات آتی مرکز مطالبی را بیان کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *