رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید لاریجانی از موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم/ تاکید بر وجود روحیه جهادی در کارکنان موسسه

15:51 - 23 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۷۴۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رئیس مجلس شورای اسلامی از محل موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم بازدید و با فعالان و دست‌اندرکاران این موسسه گفت‌وگو کرد.
به گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی صبح امروز (جمعه 23 بهمن) از محل موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از محل موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم گفت: چند ویژگی خوب در کار این موسسه دنبال شده است که اولین موضوع توجه به تهذیب است. باید توجه داشت که پیشرفت‌های انسان سبب ایجاد زمینه لغزش می‌شود و هر چقدر انسان تهذیب نفس داشته باشد لغزش‌ها کمتر می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار دادن روحانیت در متن کار موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان در پیشرفت‌های این موسسه بسیار موثر است، زیرا روحانیت مرجع درست تفکر اسلامی است.

وی تصریح کرد: روحیه جهادی علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری به کرات بر آن تاکید کرده‌اند، متاسفانه هنوز در کشور تبدیل به فرهنگ نشده است.

 لاریجانی گفت: فرهنگ جهادی در جنگ و پیشرفت‌های علمی وجود دارد و این روحیه در موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم نیز مشاهده می‌شود، زیرا نیروهای این موسسه از کار خسته نمی‌شوند و با پیگیری به نتیجه می‌رسند. اگر این فرهنگ در کشور تقویت و نهادینه شود، ایران رشد و پیشرفت زیادی می‌کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور تاکید کرد: اعضای این موسسه برای ابتکارات خود ارزش قائل بوده و به دنبال تقلید و کپی‌کاری نیستند. کپی‌گرایی مانع رسیدن به اهداف می‌شود.

وی افزود:‌ یکی از مسائل مهم کشور که باید در جامعه درخصوص آن تفکر کرد، موضوع کارآفرینی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه دستوری نیست و باید تبدیل به یک فرهنگ در کشور شود. اگر این موضوع با روحیات معنوی اجین شود، پیشرفت‌های خوبی خواهیم کرد. اگر اقتصاد کشور پیشرفت نکند، نمی‌توانیم به اهداف انقلاب دست یابیم.

گفتنی است موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم در زمینه تربیت نیروهای انقلابی و آموزش معارف دینی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین فعالیت می‌کند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *