رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش 200 هزار سفر درون شهری با اجرای پروژه های مسکونی در محدوده کن

9:17 - 10 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۵۶
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون سلامت و خدمات‌شهری شورای شهر تهران گفت: پیش بینی شده است که در محدوده کن پروژه های مسکونی همانند نواب ایجاد شود. این ساختمان سازی ها حداقل موجب افزایش حدود 200 هزار سفر درون شهری در منطقه می شود.

: رئیس کمیسیون سلامت و خدمات‌شهری شورای شهر تهران با تاکید بر این که تهران نیاز به تجمیع عوارض و نرم افزار محاسبه قیمت ملک دارد، گفت: پیش بینی شده است که در محدوده کن پروژه های مسکونی همانند نواب ایجاد شود. این ساختمان سازی ها حداقل موجب افزایش حدود 200 هزار سفر درون شهری در منطقه می شود. این در حالی است که بزرگراه هایی همانند همت و حکیم که به سمت کن دسترسی دارند حجم ترافیک بسیار بالایی دارند.

رحمت الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با ابراز نگرانی از افزایش بار ترافیکی در بزرگراه های همت و حکیم، اظهار کرد: احیا رود دره های کن یکی از موضوعاتی است که به نظر می رسد، نه تنها مشکلی را از شهروندان در منطقه برطرف نمی کند بلکه مشکلات عدیده ای را به خصوص در زمینه ترافیک و تردد ایجاد می کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه پیش بینی شده است که در محدوده کن پروژه های مسکونی همانند نواب ایجاد شود. با این ساختمان سازی ها حداقل حدود 200 هزار سفر درون شهری در منطقه افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات‌شهری شورای شهر تهران ادامه داد: این افزایش در حالی است که بزرگراه هایی که به سمت کن دسترسی دارند همانند همت و حکیم از نظر درجه بندی دارای درجه F هستند، بدین معنی است که حجم ترافیک آنها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. حال با افزودن 200 هزار سفر درونی به این بزرگراه ها زندگی مردم مختل خواهد شد.

حافظی خاطرنشان کرد: متاسفانه برای تامین هزینه های شهر به جای اینکه بدنبال درآمدهای پایدار معقول و منطقی باشیم از مسیرهای انحرافی که منجر به خسارت به شهر می شود، استفاده شده است. این مسیرها همانند فروش تراکم، مسیرهای سهل الوصولی هستند، اما اگر فروش تراکم حتی تراکم مجاز رونق بگیرد منجر به آلودگی های متعدد همانند آلودگی هوا، صوتی و نیز روحی روانی همچنین اغتشاش زندگی شهری می شود، تمامی این موارد به عنوان یک خسارت قابل محاسبه است.

وی گفت: متاسفانه گاه دیده می شود تنها یک مصوبه یک منطقه از شهرداری تهران را با اغتشاش مواجه می کند. کمیسیون ماده 5 بلند مرتبه سازی را به هر تعداد در منطقه 22 مجاز دانسته به شرط اینکه منجر به نارضایتی ساکنین اطراف نشود.چنین رویه ای به هیچ عنوان قابل قبول نیست .

این عضو شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی فایده بودن تذکرها در این زمینه، عنوان کرد: زمانی که به شهرداری در خصوص موارد مختلف تذکر می دهیم قالب پاسخ سئوال ها به شیوه وعده و وعید است و موکول به آینده می شود.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات ‌شهری شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شیوه سنتی اداره شهر اظهار کرد: متاسفانه هنوز این باور در اعضای شورا شکل نگرفته است که شهر و نحوه اداره آن نیاز به تحول دارد، روش های سنتی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

حافظی افزود: در حال حاضر عوارض دریافتی از شهروندان شامل پسماند، نوسازی، نقل و انتقال و برخی از عوارضی که به خزانه دولت واریز و بخشی از آن به شهرداری پرداخت می شود همانند عوارض خودرو و سوخت است. تمامی این موارد باید تجمیع و به صورت یکجا از شهروندان دریافت شود. از سوی دیگر بر اساس کاربری املاک می توان عوارض ثابت و مشخصی را از شهروندان دریافت کرد.در واقع سیستم عوارض را تعیین می کند نه اشخاص و عوامل متعدد.

وی با تاکید بر این که قیمت املاک باید به شیوه علمی محاسبه شود، ادامه داد: متاسفانه متولیان این امر به جای اینکه تثبیت کننده قیمت ها در شهر باشد با فروش املاک بورس بازی می کند و به قیمت املاک دامن می زند .

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات‌ شهری شورای شهر تهران افزود: در سایر کشورها نرم افزارعلمی برای محاسبه قیمت املاک وجود دارد.این نرم افزار بنا بر محل ملک، زیربنا و عرصه ملک که شامل فاصله تا دسترسی ها و فضای سبز همچنین سایر مولفه ها است تعیین می کند قیمت یک ملک چقدر است. در این حالت شهرداری می داند برای سال آینده چه تعداد ملک وجود دارد و عدد واقعی که از فروش این املاک بدست می آید چقدر است تا بتوان در خصوص این املاک برنامه ریزی کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *