عدم نياز به دريافت كد رهگيری برای نقل و انتقال املاک

15:19 - 21 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۵۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دشتی اردکانی گفت: شهروندان دیگر برای نقل و انتقال مسكن نیازی به اخذ کدرهگیری از مشاورین املاك ندارند و می‌توانند برای انجام معاملات املاك مستقیما به دفاتر اسناد رسمی مراجعه كرده و با استعلامی كه از سازمان مالیاتی گرفته می‌شود، نقل و انتقال را انجام دهند.
«محمدرضا دشتی اردکانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی در پی ابطال بندهای 5 و 6 مصوبه كد رهگیری سازمان امور مالیاتی از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: شهروندان دیگر برای نقل و انتقال مسكن نیازی به اخذ کدرهگیری از مشاورین املاك ندارند.

وی افزود: طبق مصوبه كارگروه هیئت وزیران در سال 1387، شهروندان برای دریافت خدمات باید به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه مراجعه می‌كردند كه نیاز به ارائه كدرهگیری داشت تا بتوانند خدمات دریافت كنند.

وی با اشاره به دریافت استعلام در رابطه با نقل‌ و انتقال املاك نیز گفت: وقتی دفاتر اسنادرسمی از سازمان مالیاتی در ارتباط با نقل و انتقال املاك استعلام می‌كردند، مردم ملزم به دریافت كدرهگیری بودند كه با ابطال بندهای 5و6 مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 29/10/94، دیگر نیازی به دریافت كدرهگیری نیست.

رئیس كانون سردفتران و دفتریاران افزود: مراجعه مردم به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مفاصاحساب مالیاتی كه منوط به ارائه كدرهگیری می‌شد، موجب هدررفت وقت و هزینه‌های زیاد به مردم می‌شد كه اكنون با ابطال این قانون در وقت و هزینه‌های مردم صرفه‌جویی خواهد شد.

رئیس كانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: پیش از این برای اخذ مفاصاحساب مالیاتی نیاز به دریافت كدرهگیری از مشاورین املاك بود كه برای دریافت این كد حتما باید مبالغی از طرفین معامله برای نوشتن مبایعه‌نامه گرفته می‌شد. این امر هزینه زیادی را به سبد خانوار تحمیل می‌كرد كه امروز با ابطال این مصوبه دیگر نیازی به گرفتن كدرهگیری نیست و افراد می‌توانند برای انجام معاملات املاك مستقیما به دفاتر اسناد رسمی مراجعه كرده و با استعلامی كه از سازمان مالیاتی گرفته می‌شود، نقل و انتقال را انجام دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *