برمه قربانی رفتارهای ضد حقوق بشری انگلیس

23:09 - 09 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۴۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: برمه کشوری در جنوب شرق آسیا که سال ها تحت استعمار مستقیم انگلیس بود، اینک نیز نتوانسته از بی عدالتی های استعمار نو رهایی یابد و مبتلا کردن مردان و زنان این کشور به مواد مخدر هر روز فاجعه انسانی تازه ای بوجود می آورد.

: برمه کشوری در جنوب شرق آسیا که سال ها تحت استعمار مستقیم انگلیس بود، اینک نیز نتوانسته از بی عدالتی های استعمار نو رهایی یابد و مبتلا کردن مردان و زنان این کشور به مواد مخدر هر روز فاجعه انسانی تازه ای بوجود می آورد.

به گزارش به نقل از تارنمای فرانسوی زبان " اسلت"، استفاده از مواد مخدر در برمه - از مستعمارات پیشین انگلیس - به جائی رسیده است که حتی سرنگ نیز به عنوان پول مورد استفاده قرار می گیرد. این تارنمای فرانسوی به نقل از " پاتریک وین" خبرنگار " گلوبال پست" افزود: در شهر " میتکینا " مرکز ایالت " کاچین" در جنوب شرقی برمه مغازه داران برای بازگرداندن باقی پول خریداران کالا به دادن سرنگ به جای پول خرد استفاده می کنند که این مساله نشان از عمق فاجعه ناشی از سیاست های لندن در این کشور دارد.

به گفته کارشناسان، برای کسانی که با خط فکری انگلیس در فعالیت های بین المللی آشنایی دارند ، نه تصمیم این کشور در کمک به سرشماری قومی در میانمار، که با همکاری فنی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد صورت می گیرد و نه تصمیمش به اهدای پاداش فروش سلاح های انگلیسی به ارزش ۵ میلیون دلاری به برمه شگفت آور نیست و این موضوع چندان دور از ذهن نیست که به زودی در توجیه این معامله تسلیحاتی مشکوک، مقامات انگلیسی آن را به عنوان بخشی از کمک ها برای پایان دادن به درگیری های قومی در کشور میانمار ذکر کنند.

در تاریخ ۱۹ ژوئیه سال ۱۹۴۷، این گلوله های ساخته شده در انگلستان بود که قهرمان استقلال برمه یعنی آنگ سان و گروهی از موسسان این کشور را به کام مرگ فرستاد. آنگ سان ، یک ملی گرای سرسخت ضد امپریالیسم بود که پس از استقلال و بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان مانعی در برابر منافع استعماری و روابط استراتژیک تجاری برمه و دولت انگلیس شناخته و ترورشد. شصت سال بعد از آن جریان دوباره حمایت انگلیس از نسل کشی و کشتار اقلیت های قومی و مذهبی در میانمار با از سرگیری صادرات سلاح های ساخته شده در انگلستان و حمایت نظامی از دولت شبه نظامی تین سن و ترویج کشت تریاک و تولید مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته است چرا که در این میان آنچه اهمیت دارد منافع مشترک شرکت های بزرگ اسلحه سازی در انگلیس و ژنرال های نظامی و همدستان آنها در میانمار است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *