سرمایه‌گذاری در کدام بازارها سود بیشتری دارد؟/ حرکت سرمایه‌های خرد از بازار طلا به مسکن

13:58 - 09 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۲۴
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک کارشناس بازار مسکن، با اشاره به تداوم رکود در بازار طلا اعلام کرد: به دلیل رکود در بازار طلا هم اکنون شاهد حرکت سرمایه های خرد مردمی از این بازار به سمت بازار مسکن هستیم.

: یک کارشناس بازار مسکن، با اشاره به تداوم رکود در بازار طلا اعلام کرد: به دلیل رکود در بازار طلا هم اکنون شاهد حرکت سرمایه های خرد مردمی از این بازار به سمت بازار مسکن هستیم.

باقر میلانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که بازار طلا، سرمایه و مسکن سه بازار موازی در کنار یکدیگر هستند: هر گونه تحولی که در هر یک از این بازارها رخ بدهد موجب تحول در بازار دیگری می شود.

این کارشناس بازار مسکن، معتقد است: در شرایط کنونی به دلیل تحولاتی که در بازار سرمایه و طلا رخ داده است به مردم توصیه می کنم مناسب ترین بازار برای سرمایه گذاری بازار مسکن است.

وی، در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه بازار مسکن اعلام کرد: در حال حاضر بازار مسکن در شرایط رکودی قرار دارد. این در حالی است که پیش بینی می شود با ارائه تسهیلات 50 و 80 میلیونی به این بازار شاهد رونق و در نهایت افزایش تدریجی قیمت ها در بخش فروش و اجاره در ماه های پایانی سال باشیم.

میلانی، در خصوص روند افزایش قیمت مسکن در سال آینده اعلام کرد: بازار مسکن در سال 91 جهش قیمت بالایی را تجربه کرد که همین امر موجب خواهد شد که در ماه های آتی و سال آینده جهش قیمت منطقی و مطابق با نرخ تورم را در بازار مسکن شاهد باشیم.

این کارشناس بازار مسکن با اعلام این که رشد مسکن همواره متناسب با تورم تغییر می کند عنوان کرد: قانونی که در ایران بومی شده است نگاه افراد جامعه به مسکن به عنوان اندوخته مالی و نگهدارنده ارزش مادی آن است. به همین دلیل رشد بازار مسکن حالت سینوسی دارد این جهش را در اوایل دهه 70 و سال 86 هم تجربه کردیم.

وی در ادامه از کاهش قدرت خرید متقاضیان بازار مسکن خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون قیمت ها در مقایسه با وضعیت تورم کنونی در بازار طبیعی است اما متقاضیان قدرت خرید ندارند به عبارتی دیگر قدرت خرید دارندگان حقوق های ثابت کاهش پیدا کرده است .


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *