واکنش "حسین شریعتمداری" به گاف سریال شهرزاد

8:05 - 21 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۱۸۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
در صحنه‌ای از قسمت هفدهم سریال شهرزاد، از عکس دوران بازداشت حسین شریعتمداری در زندان ساواک در کنار تصاویری از چند هنرپیشه که نقش اعضای زندانی حزب توده را به عهده داشتند استفاده شده بود.
واکنش حسین شریعتمداری به گاف سریال شهرزادبه گزارش گروه سیاسی ، در صحنه‌ای از قسمت هفدهم سریال شهرزاد، از عکس دوران بازداشت حسین شریعتمداری در زندان ساواک در کنار تصاویری از چند هنرپیشه که نقش اعضای زندانی حزب توده را به عهده داشتند استفاده شده بود.

سیدمحمدهادی رضوی، تهیه‌کننده سریال با ارسال نامه‌ای به حسین شریعتمداری، درباره این خطا توضیح داده است. متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حسین شریعتمداری
سلام علیکم
نگارنده حقیر این نامه به واسطه خطای سهوی در طراحی صحنه قسمت هفدهم سریال شهرزاد که بعد از پخش متوجه شدم که تصویری از سالهای اسارت شما مبارز و اسطوره انقلابی در کنار عده‌ای از مبارزان دوره پهلوی که شاید شائبه شیطنت رسانه‌ای در کنار قرار گرفتن مبارزان توده‌ای را داشته باشد بر خود بسیار متاثر گردیدم.

استاد بزرگوار، من در مکتبی در مدارس مذهبی درس خوانده‌ام به نام شهدای موتلفه اسلامی و موظف به ادامه راه مبارز نستوه و جهادی آقای حبیب‌اله عسگراولادی هستم که شما را سردار قلم خطاب نمودند. جالب است عوامل سریال و به خصوص آقای حسن فتحی کارگردان مجموعه تلویزیونی شب دهم که خود را مشمول لطف شما بزرگوار در آن مجموعه می‌داند از پاسی از شب گذشته با متوجه شدن این خطا بارها به این حقیر فرمودند که طی جلسه‌ای حضوراً توضیح عرض عذرخواهی داشته باشند.

ولی اکنون مجالی شد تا کمی با آن استاد عزیز از دل سخن بگشایم، از روز ابتدای حضور در این پروژه عظیم فکر مقابله با شبکه‌های صهیونیستی امثال GEM و... بودیم که مردم عزیز به جای دیدن سریال‌های مبتذل صهیونیستی  ترکیه‌ای از تولیدات فاخر ایرانی استفاده کنند و اکنون به لطف و برکت ائمه  هدی سلام‌الله‌علیهم سریال شهرزاد دارای مخاطبی میلیونی در داخل و خارج از کشور گردیده است که به جرات اولین‌بار است در تولید تاریخ سریال‌سازی در جمهوری اسلامی ایران ما با قدرت پخش بالا مخاطبین زیادی در سرتاسر جهان از ایرانیان عزیز جذب نموده است. (البته قابل یادآوری است که بسیاری از نقاط ضعف هم وجود دارد که در پروژه‌های بعدی حتما باید مرتفع گردد.)

سریالی که هر روز دشمنان، یک‌بار به بهانه شبیه‌سازی با فتنه صهیونیستی 88، یک‌بار با بهانه حکومتی بودن این اثر، یک‌بار به بهانه مقابله با صدا و سیما یک روز تشویق و یک روز دشمنی می‌کردند که در هر صورت به دنبال تضعیف آثار فرهنگی الف ویژه کشورمان هستند ولی سرور عزیزم می‌گویند عدو شود سبب خیر ... که من حقیر جمله‌ای را که سالها منتظر گفتنش در عرصه‌های عمومی بودم خطاب به شما سرور نازنینم بگویم...

با جرات می‌گویم ای کاش خدا به من هم روزی توفیق دهد در عرصه حمایت از انقلاب، حسین شریعتمداری دیگری و خار چشم دشمنان نظام مقدس باشم. چه کسی خوشش بیاید، چه کسی خوشش نیاید.

کیهان:

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره نامه فوق ضمن تشکر از توضیح آقای رضوی گفت؛ بدیهی است که خود را شایسته تمجیدهای مندرج در نامه ایشان نمی‌دانم و این ابیات را زمزمه کرد:

شنیدم که وقتی سحرگاه عید
ز گرمابه آمد برون بایزید
یکی طشت خاکسترش بی‌خبر
فرو ریختش از سرایی به سر
همی گفت ژولیده‌ دستار و موی
سردست شکرانه مالان به روی
که ای نفس! من درخور آتشم
به خاکستری روی درهم کشم؟!





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *