غواصى نقاشان و تصویرگران در کیش+عکس

13:14 - 09 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۱۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سفر چهار روزه ٤٠ هنرمند نقاش، تصویرگر و فیلم‌ساز به کیش عصر جمعه نهم آبان به پایان رسید.

: سفر چهار روزه ٤٠ هنرمند نقاش، تصویرگر و فیلم‌ساز به کیش عصر جمعه نهم آبان به پایان رسید.

به گزارش مینا محیطیان مدیر گروه هنرى «پیله بهشت» که این سفر را در راستاى پیوند جامعه هنرى و محیط زیست طراحى کرده است با اعلام خبر فوق گفت: «مرجان و ماهی» عنوان این سفر بود که در آن هنرمندان از راه‌هاى مختلف از جمله غواصى، شرکت در ورک شاپ تخصصى و ... با گونه‌هاى متنوع ماهى و مرجان خلیج پارس آشنا شدند و ما امیدواریم در نمایشگاهى که در پى این سفر با هماهنگى هما رستمى شاهوارى مدیر هنرى گروه «پیله بهشت» بر پا خواهد شد این سرمایه ملى به مردم معرفى شود و همه ما براى حفاظت از این میراث طبیعى قدمى جدى برداریم .

محیطیان افزود: در این سفر هنرمندان ضمن غواصى در آب‌هاى نیلگون خلیج پارس از مناطق مختلف جزیره کیش مانند کاریز، بازار ماهی، غواصی در سواحل کیش و... دیدن کردند؛ همچنین هنرمندان با حضور در مجموعه همایش‌هاى کیش، فیلم‌هاى آموزشى درباره معرفى ماهى‌ها و مرجان‌ها را به تماشا نشستند و به بحث و تبادل نظر درباره محیط زیست پرداختند.



او ابراز امیدوارى کرد در ماه‌هاى پیش رو با حضور تنى چند از هنرمندان صاحب نام دیگر نمایشگاه «ماهى و مرجان» را در یک گالرى معتبر دایر نماید.

شعرخوانی خسرو سینایی

این سفر نکات خواندنى جذاب و هنرى بسیار داشت؛ یکى از آنها شعرخوانى خسرو سینایى براى همسفرانش بود که طى آن، او به پاس رویکرد انسان دوستانه گروه پیله بهشت، شعر «صدای دور دریا» خود را تقدیم‌شان کرد؛ پرویز کلانترى، نقاش معمارى‌هاى کویرى ایران، سوژه نقاشى که براى نمایشگاه «ماهى و مرجان» در نظر دارد را از هم اکنون اعلام کرد؛ او گفت: در زمینه کاهگلى مخصوص به خودم، ماهى را نجات بخش نشان خواهم داد و این کار را با به تصویر کشیدن حضرت یونس در شکم ماهى نشان خواهم داد که تداعى‌کننده مامن و محل امن است.


مستند اینانلو کلید خورد

محمدعلى اینانلو، مستندساز محیط زیست در همین سفر مستند «پیله بهشت» را کلید زده است که ضمن روایت متفاوتى از این اقدام محیط زیستى هنرمندان، زاویه نگاهى نو به کیش و اهمیت حفظ میراث زیستى دارد؛ دیدار هنرمندان از آتلیه نقاشى سالار جرجانى یکى دیگر از نکات جالب این سفر بود؛ جرجانى، خیر موسسه خیریه کودکان بی‌سرپرست دامون کیش است که حامى مالى سفر هنرمندان به جزیره کیش بود؛ در این دیدار حسین محجوبى و پرویز کلانترى موشکافانه آثار جرجانى جوان را مورد نقد و بررسى قرار دادند؛ غواصى نقاشان در خلیج فارس شاید جذاب‌ترین بخش این سفر بود که ماهى‌ها و مرجان‌هاى خلیج پارس را پیش چشم هنرمندان قرار داد.


گفتنى‌ست در این سفر پرویز کلانتری، خسرو سینایی، محمد ابراهیم جعفری، حسین محجوبى، گیزلا سینایى، حسین ماهر، معصومه مظفری، وحید چمانى، سعید احمدزاده، مریم قازیانی، مهرنوش مشیری، فرشید شیوا، فاطمه رادپور، علی ندایی، سعید رفیعی، علی ذاکری، ستاره معتضدی، افشین بختیار، لیلا سیفی، مهشید دارابی، گلرخ محتاج‌الفضل، لیلی رشیدی، مرتضی‌ پورحسینی، علی زعیم، مرضیه صادقی، سبا عربشاهی، آرزو و افروز قلی‌زاده، سمایه شریفی و الهه محیطیان حضور داشتند.

لازم به یادآوری است گروه هنری «پیله بهشت» سال گذشته نیز پروژه «بازگشت پرندگان»، تصویرسازى ٢٨ گونه از پرندگان مهاجر جزیره آشوراده گرگان را انجام داده و کتابى از مجموعه آثار هنرمندان در این‌باره را به زیور طبع آراسته است و امیدوار است، امسال با حضور چهره‌هاى شاخص هنرى، اتفاقى بزرگ‌تری را رقم زند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *