کشور با یک جنگ تمار عیار اقتصادی روبه‌رو است/ افزایش تولید برای مقابله با تحریم

13:09 - 09 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۱۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز با تهدیدات متنوعی در حوزه‌های فنآوری ، اقتصادی و اجتماعی روبرو هستیم و بنا بر اصل 110 قانون اساسی تشخیص شرایط جنگ و یا صلح به عهده رهبری است و مقام معظم رهبری اعلام فرمودند که ما درگیر یک جنگ تمام عیار در حوزه اقتصادی شده‌ایم.

: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز با تهدیدات متنوعی در حوزه‌های فنآوری ، اقتصادی و اجتماعی روبرو هستیم و بنا بر اصل 110 قانون اساسی تشخیص شرایط جنگ و یا صلح به عهده رهبری است و مقام معظم رهبری اعلام فرمودند که ما درگیر یک جنگ تمام عیار در حوزه اقتصادی شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ، سردار غلامرضا جلالی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران در سخنانی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: اولین رویکرد ما در مقابله با جنگ اقتصادی این است که دولت و همه اجزایی که در اقتصاد اعم از بخش خصوصی و مردم نقش دارند، تابع یک استراتژی دفاعی اقتصادی باشند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ماموریت پدافند غیرعامل را شناسایی تهدیدات به صورت پیش‌دستانه و بی‌اثر کردن اثر تهدید بر کشور عنوان کرده‌اند، اظهار کرد: البته پدافند غیرعامل علاوه بر مواردی که معظم‌له فرموده‌اند، در حوزه مردم نیز این پدافند وظیفه حفاظت و صیانت در برابر تهدیدات را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که ما در یک گردنه و پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: باید در همه حوزه‌ها رویکرد پدافند غیرعامل را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: امروز تهدیدات متنوعی کشور ما را در بر گرفته است. تهدیدات نظامی عقب رفته است هر چند دشمن آن را روی میز تلقی می‌کند اما به ظاهر پایه‌های این میز سست شده است.

سردار جلالی با بیان اینکه ما جنگ اقتصادی را در سابقه دولت آمریکا مشاهده کرده‌ایم، به ذکر مثال‌هایی در این زمینه اشاره کرد و افزود: جنگ 2003 آمریکا با عراق، محاصره دریایی، مقابله آمریکا با کوبا و کره نمونه‌هایی از سابقه دولت آمریکا در جنگ اقتصادی است، اما امروز با جنگ متفاوتی از سوی آمریکا علیه کشورمان مواجهیم که آن جنگ اقتصادی است.

وی گفت:‌ دشمن ما از 3 سال قبل یک قرارگاه جنگ اقتصادی ایجاد کرده است و تمام عناصر بهایی و صهیونیست را در تمام دنیا بسیج کرده تا رفتار اقتصادی ما را رصد کند و هر کجا که قرار است تحریم را دور بزنیم ما را کنترل می‌کند. این نشاندهنده این است که رویکرد فوق رویکرد جدی است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در چنین شرایطی نخست باید اقدامات ایجابی داشته باشیم و در مقابل تحریم‌، تولید را افزایش دهیم. باید روی تأمین اقلام اساسی تمرکز صورت گیرد و با بهره گیری از شرکتهای دانش بنیان اقلام تحریم را در فهرست تولید بگذاریم.

وی افزود: مشکل تحریم را نمی‌توانیم با گدایی حل کنیم، بلکه باید در چنین فضایی فقط تولید کرد.

وی گفت: دومین اقدام داشتن الگوی صحیح مصرف است و ما باید الگوی مصرف زمان جنگ را داشته باشیم، الگوی زندگی اشرافی و لوکس به درد چنین شرایطی نمی خورد و از رسانه ملی می خواهیم الگوی مصرف صحیح را ترویج کند.

جلالی همچنین از دولت نیز خواست سبد اقتصادی مردم را تأمین و تضمین کند و از تولید،‌ عرضه و مصرف به شکل چرخه ای حمایت شود تا اثر تحریم از بین برود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *