رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش بهای نفت در بازار آسیا

11:49 - 09 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: افزایش ارزش دلار و نگرانی از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا سبب شد بهای نفت روز جمعه در بازار آسیا کاهش پیدا کند.

: افزایش ارزش دلار و نگرانی از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا سبب شد بهای نفت روز جمعه در بازار آسیا کاهش پیدا کند.

به گزارش ، در معاملات امروز صبح بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه دسامبر با 16 سنت کاهش، 80 دلار و 96 سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز 31 سنت کاهش یافت و به 85 دلار و 93 سنت رسید.

بر اساس گزارش‌ها ارزش دلار تحت تأثیر تصمیم کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و ارقام دلگرم کننده رشد اقتصادی این کشور روز جمعه در ابتدای معاملات به بالاترین سطح در برابر یورو از بیش از سه هفته پیش رسید اما کمی بعد اندکی کاهش یافت.

هنگامی که ارزش دلار کاهش یابد از جذابیت خرید مواد اولیه از جمله نفت برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند، کاسته می شود و در نتیجه تقاضا کاهش می یابد.

بانک مرکزی آمریکا روز پنجشنبه به برنامه حمایت مالی استثنایی خود از اقتصاد آمریکا پایان داد و این علامت را فرستاد که زودتر از پیش‌بینی‌ها سیاست پولی فوق العاده تطبیقی خود را محدود خواهد کرد.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم سال کنونی میلادی سه و نیم درصد رشد پیدا کرد که از بهتر از انتظار تحلیل‌گران بود که رشد سه درصدی را برای آن پیش‌بینی کرده بودند.

سرمایه‌گذاران امروز جمعه منتظر انتشار مجموعه‌ای از شاخص‌های اقتصادی درباره هزینه‌ها و درآمدهای خانوارها در آمریکا و اعتماد مصرف کنندگان هستند.

روز پنجشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با یک دلار و هشت سنت کاهش، 81 دلار و 12 سنت به فروش رفته بود.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 88 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز چهارشنبه، 86 دلار و 24 سنت معامله شده بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *