24 پایانه مرزی در کشور فعال است

11:44 - 09 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۳۰۱
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: 24 پایانه مرزی فعال در کشور وجود دارد.

: معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: 24 پایانه مرزی فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش میزان، داوود کشاورزیان در مراسم افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار افزود: از این تعداد پایانه مرزی سالانه به طور متوسط 12 میلیون تن کالا ترانزیت می شود و حدود 15 میلیون مسافر تردد می کند.

وی با اشاره به این که سیاست دولت توسعه روابط با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه است اظهار کرد: ایران به دلیل هم مرز بودن با هفت کشور از موقعیت ترانزیتی ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: سالانه حدود 135 هزار دستگاه کامیون بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان رفت و آمد می کنند که از این رقم 50 هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار تردد می کنند.

او ، مرز بیله سوار را یکی از مرزهای فعال کشور دانست و افزود: بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از یک میلیون مسافر از مرز این شهرستان تردد می کند.

کشاورزیان با بیان اینکه ایران علاقمند به توسعه روابط با آذربایجان است بیان کرد: امیدواریم با تکمیل و توسعه پایانه مرزی بیله سوار امکانات بهتری برای اتباع دو کشور فراهم و شرایط برای رفت و آمد مسافران تسهیل شود.

وی، با بیان این که ما علاقمند به توسعه روابط و مناسبات و مراودات با جمهوری آذربایجان هستیم ادامه داد: جمهوری آذربایجان می تواند در افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور ایران و روسیه نقش ممتازی داشته باشد.

او اظهار امیدواری کرد با تلاش ایران و آذربایجان شاهد توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشیم.

گفتنی است، برای احداث و تکمیل سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *