امر به معروف و نهی از منکر ربطی به خشونت ندارد/ اسیدپاشی حرام است

11:28 - 09 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۲۹۷
خبرگزاری میزان: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر شاهچراغ با اشاره به موضوع اسیدپاشی در اصفهان، آن را توطئه دشمن برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر دانست.

: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر شاهچراغ با اشاره به موضوع اسیدپاشی در اصفهان، آن را توطئه دشمن برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اسیدپاشی حرام است و این کار جنایت است و هر کس این جنایت را انجام داده باید به اشد مجازات محکوم شود، گفت: با توجه به طرح موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی، دشمنان و مزدوران برای جلوگیری از آن دست به این اقدام زدند و از آن سوء استفاده کردند. کار دشمن همین است که با برنامه‎ریزی یک سرنخ را پیگیری کند و وظیفه ماست که بیدار و هوشیار باشیم و توطئه‎های آنان را بشناسیم.

این مرجع تقلید افزود: اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر باید لسانی انجام شود و این موضوع هیچ جنبه فیزیکی ندارد و امر به معروف و نهی از منکر هیچ نسبتی با خشونت ندارد .

وی افزود : ما در قم آمران به معروف را معرفی کردیم که حدود 5 هزار نفر هستند و با زبان و ادب با کسانی که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارند برخورد می‎کنند.

وی گفت اگر کسی در جامعه اشتباه می‏‎کند و نیازمند امر به معروف در زمینه‎های مختلف مثل مواد مخدر، رشوه، زمین‏‎خواری باشد باید حکومت با آن برخورد کند و ربطی به آحاد مردم ندارد و آحاد مردم باید با زبان محترمانه و مودبانه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حضرت آیت‎الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اسلام باید توسط مراجع به مردم ترویج داده شود نه توسط یک مزدور .

این مرجع تقلید در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در جمع زائران و مجاوران این مرقد نورانی گفت: ماه آینده کنگره بزرگی باهدف نشان دادن بیگانه بودن تکفیری‎ها از اسلام در قم برگزار می شود و از 82 کشور برای شرکت در این کنگره دعوت شده است.

وی افزود: در این همایش بین‏‌المللی 700 نفر از علمای اهل تسنن و تشیع از داخل و خارج از کشور دور هم جمع می‎شوند تا اجماع کنند که تفکیری‏‎ها از اسلام بیگانه‎اند.

آیت‎الله مکارم شیرازی تصریح کرد : در این کنگره ما دو هدف را دنبال می‎کنیم یک اینکه خارجی‎ها نگویند دولت اسلامی داعش و بیگانگان نتوانند از این مسئله سوء استفاده کنند چرا که آن ها گروه‎های تروریستی هستند نه اسلامی .

وی گفت: دیگر اینکه به جوانان ساده لوح در برخی از کشورها هم بفهمانیم که این گروه‎ها ارتباطی با اسلام ندارند و جذب آنها نشوند.

آیت‏‎الله مکارم شیرازی افزود: وقتی علمای اسلام اجماع کردند و بگویند اینها با اسلام بیگانه هستند شر آنها برای همیشه کنده خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: برملا کردن چهره ضداسلامی و خبیث گروه تکفیری داعش نزد جوانان جهان ،معرفی داعش به عنوان دولت گروه تروریستی و نه دولت اسلامی و بیگانگی تکفیری‎ها و داعش از اسلام از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *