اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) بدرستی تبیین نشود ظلم بزرگی است

12:46 - 08 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۲۶۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: فرمانده حفاظت سپاه گفت: اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) بدرستی تبیین نشود ظلم بزرگی در حق ایشان است.

: فرمانده حفاظت سپاه گفت: اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) بدرستی تبیین نشود ظلم بزرگی در حق ایشان است.

به گزارش گروه سیاسی ، با فرارسیدن ماه محرم الحرام ماه پیروزی خون بر شمشیر مراسم سوگواری و عزاداری کارکنان فرماندهی حفاظت سپاه برگزار شد.

سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده فرمانده حفاظت سپاه در این مراسم با اشاره به حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» اظهارکرد: امام حسین (ع) تا روز قیامت یک چراغ نورانی و عامل هدایت بشر است. حسین بن علی (ع) چراغ هدایتی است که همه انسانها در همه اعصار قادرند در تمام گرفتاری‌های دنیوی و مشکلات روحی و روانی راه خود را بیابند و در مسیر حرکت درست قرار بگیرند.

وی با مهم دانستن تبیین تمام ابعاد قیام امام حسین (ع) توسط وعاظ و افراد آگاه افزود: اگر فلسفه قیام امام حسین (ع) بدرستی تبیین نشود ظلم بزرگی در حق ایشان است، ابراز احساسات و گریه کردن اگر چه لازم است اما به تنهایی کافی نیست بلکه تدبر در هدف قیام امام حسین (ع) و تمام رفتار و کردار آن امام همام که سراسر درس و عبرت است از ضروریات این ماه است.

گرجی‎زاده خوب زندگی کردن و خوب مردن را از جمله آموزه‌های قیام امام حسین (ع) نامید و اظهارکرد: خوب زندگی کردن و خوب مردن را از حسین (ع) باید آموخت، نوع رفتار امام حسین (ع) با دوستان و دشمنان، بهترین الگوی رفتاری است و این دو ماه محرم و صفر فرصت نابی برای انتقال مفاهیم قیام آن امام بزرگوار است.

وی افزود: آنچه در کربلا اتفاق افتاد یک جنگ عادی نبود بلکه ابتدایی‌ترین اصول حاکم بر جنگ در این حادثه رعایت نشد و ظالمانه‌ترین جنایات در این جنگ توسط دشمنان نسبت به امام حسین (ع) و خاندان گرانقدرشان انجام شد.

گرجی‎زاده با بیان اینکه امام زین العابدین (ع) یکی از مظلوم‎ترین چهره‌های داستان غم بار کربلاست از تحریفاتی که در مورد بیمار بودن ایشان مطرح می‌شود انتقادکرد و اظهارکرد: آن امام فقط مدت کوتاهی بیمار بودند و همه زندگی ایشان به مجاهدت در جهت زنده نگه داشتن اسلام و واقعه عاشورا اختصاص پیدا کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *