امیدوارم همکاری میان ایران و سازمان ملل به بهترین شیوه ادامه داشته باشد

12:30 - 08 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۲۵۷
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با یان الیاسون معاون دبیر‌کل سازمان ملل متحد گفت: امیدوارم همکاری میان ایران و سازمان به بهترین شیوه ممکن ادامه داشته و این مسیر برقرار باشد.

: رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با یان الیاسون معاون دبیر‌کل سازمان ملل متحد گفت: امیدوارم همکاری میان ایران و سازمان به بهترین شیوه ممکن ادامه داشته و این مسیر برقرار باشد.

به گزارش خبرنگارسیاسی ، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با یان الیاسون معاون دبیر‌کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

ولایتی در این دیدار تاکید کرد: امیدواریم همکاری میان ایران و سازمان ملل به بهترین شیوه ممکن ادامه پیدا کند.

معاون دبیرکل نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: امیدوارم این سفر بتواند دستاوردهای خوبی را برای ارتقای همکاری میان ایران و سازمان ملل در پی داشته باشد.

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به بی‌ثباتی منطقه اظهار کرد» باید کشورهای منطقه همکاری مسالمت‌آمیزی را با یکدیگر برای پیشبرد حل مشکلات داشته باشند و ما باید از طریق تفاهم و همکاری‌های همه‌جانبه به این هدف برسیم و در برابر ایم معضل وارد عمل شویم.

وی با اشاره به دیدار خود با مقامات عراقی تصریح کرد: در مورد سوریه نگرانی‌ها جدی وجود دارد و این وضعیت در یمن نیز حاکم است لذا بحران منطقه باید توسط کشورهای منطقه درک و با همکاری‌های آنها کاهش یابد. تنها یک رویکرد و همکاری متقابل منطقه‌ای است که می‌تواند مانع پیشرفت و افزایش بحران شود.

یان الیاسون خاطرنشان کرد: باید برای حل بحران منطقه به صورت جدی وارد عمل شد و این موضوع تنها  در چارچوب همکاری‌های متقابل میان کشورهای مهم منطقه امکان‌پذیر خواهد شد،

وی با اشاره به اینکه همکاری ایران و عربستانمی‌تواند در حل بحران منطقه تاثیرگذار باشد تاکید کرد:
ما از سایر کشورهای منطقه نیز می‌خواهیم که در موقعیت کنونی با تعهد و مسئولیت بیشتری همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه و دیگران نباید مرتکب اشتباهات گذشته شوند تاکید کرد: موضوع داعش امروز زنگ خطری برای تمام کشورها است و ما نیاز داریم همگی در مبارزه با داعش جدی و مسئولان برخورد نماییم. البته از نقش سازنده ایران آگاه هستیم و اتحاد تمامی ما امروز یک وظیفه خطیر و یک امر مهم است.

 

نسخه چاپیارسال به دوستان
دقایقی پیش
ولایتی با قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

خبرگزاری فارس: ولایتی با قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد
  •  

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (پنجشنبه) 8 آبان با یان الیاسون معاون دبیر‌کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

در این دیدار که در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک صورت گرفت،  مهمترین مسائل منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار خود با «یان الیاسون» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به دیدار مجدد خود با الیاسون اظهار امیدواری کرد: با توجه به همکاری‌ها و تلاش‌های وی در طول سالیان گذشته، این همکاری‌ها ادامه یابد.

یان الیاسون معاون دبیر کل سازمان ملل که دیدارهایی را با ظریف، عراقچی و خرازی، داشته است در دیدار خود با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به برخی حوادث مهم جهانی و همکاری‌های مشترک قبل  اشاره و تصریح کرد: امیدوارم این سفر بتواند منجر به درک متقابل و همکاری‌های بهتر بیانجامد.

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین در این دیدار با اشاره به تحولات و بی‌ثباتی‌های موجود در کشورهای منطقه به خصوص در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و تحولات یمن و ورود و ظهور گروه‌های افراطی مانند داعش که امروز به خطر بزرگ منطقه و تمام جهان تبدیل شده است، بر ضرورت همکاری‌های همه‌جانبه منطقه‌ای و همکاری‌های جهانی برای مقابله با این خطر تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید از طریق تفاهم و همکاری‌های همه‌جانبه به این هدف برسیم که باید تمامی در مقابل این معضل و فاجعه جدید همکاری و ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: اخیرا در عراق با مقامات این کشور دیدار کردم، در مورد سوریه نگرانی‌ها جدی است، یمن نیز خود به تنهایی ظرفیت تبدیل به یک منطقه کاملا بحرانی را دارد، بحران منطقه باید توسط کشورهای منطقه درک و با همکاری‌های آنها کاهش یابد. تنها یک رویکرد و همکاری متقابل منطقه‌ای است که می‌تواند مانع پیشرفت و افزایش بحران گردد.

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه بحران‌های منطقه‌ای راه‌حل های منطقه‌ای دارد، تصریح کرد: باید در این چارچوب به این مسائل نگاه کرد و ما تصور می‌کنیم ایران می‌تواند به عنوان یک کشور باثبات و مهم منطقه در خصوص مبارزه با این بحران های منطقه‌ای تلاش بسیاری داشته باشد.

یان الیاسون با بیان اینکه این همکاری‌ها در چارچوب همکاری‌های متقابل میان کشورهای مهم منطقه امکان‌پذیر خواهد شد، تصریح کرد: همکاری ایران و عربستان می‌تواند ثمرات بسیار مفیدی در حل و فصل این بحران داشته باشد.

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحدبا اشاره به نقش مهم ایران گفت: ما از سایر کشورهای منطقه نیز می‌خواهیم که در موقعیت کنونی با تعهد و مسئولیت بیشتری همکاری نمایند.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه و دیگران نباید مرتکب اشتباهات گذشته شوند و بحران‌ها را افزایش دهند.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌موضوع داعش امروز زنگ خطری برای تمام کشورها است و ما نیاز داریم همگی در مبارزه با داعش جدی و مسئولان برخورد نماییم. البته از نقش سازنده ایران آگاه هستیم و اتحاد تمامی ما امروز یک وظیفه خطیر و یک امر مهم است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930808000176#sthash.hkm55JIT.dpufکشورهای منطقه و دیگران نباید مرتکب اشتباهات گذشته شوند و بحران‌ها را افزایش دهند.
قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت:‌موضوع داعش امروز زنگ خطری برای تمام کشورها است و ما نیاز داریم همگی در مبارزه با داعش جدی و مسئولان برخورد نماییم. البته از نقش سازنده ایران آگاه هستیم و اتحاد تمامی ما امروز یک وظیفه خطیر و یک امر مهم است.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *