توجه به عزت و شرافت سربازی موجب کاهش فرار از خدمت سربازان می شود

15:17 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۵۳۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی گفت: توجه به عزت و شرافت سربازی موجب کاهش فرار از خدمت سربازان می شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح بوشهر که به میزبانی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برگزار شد، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، مهمترین علت فرار از خدمت سربازان کاهش عزت و شرافت سربازی است و باید دید چه عواملی باعث کاهش این عزت و قداست شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تبعیض و تحقیر را از عوامل کاهش عزت نفس سربازان دانست و افزود: هرگونه کمبودی در زمینه امکانات، تغذیه و حتی فضای آسایشگاه نیز به عزت نفس سربازان لطمه می زند که باید تغییر اساسی در آنها ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: نسل جوان در کنار استعدادها و توانمندی‌های بالا، انتظارات فراوانی نیز دارند که باید به نظرات آنان توجه ویژه‌ای شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر این که سیاست های ما در رابطه با خدمت سربازی نباید موجب لطمه زدن به شرافت و قداست خدمت سربازی شود،گفت: اگر برخی قوانین و مقررات یا تصمیمات کلان باعث کاهش عزت سربازی می شود باید آنها را تغییر دهیم.
این مقام قضایی به مضرات جرم در جامعه پرداخت و گفت: وقوع جرم به فرد، خانواده و لایه‌های مختلف جامعه و نظام لطمه وارد می سازد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ابتدای سخنانش با گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر و تبریک به رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خلق حماسه ای دیگر اظهار داشت: رزمندگان این منطقه با درایت و شجاعت همراه با ایمان و اخلاص، توانستند اقتدار ایران اسلامی را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ایران اسلامی برگرفته از قدرت خداوند منان است، افزود: رزمندگان اسلام در نیروی دریایی سپاه با قدرت خداوندی که در نهاد آنان متبلور است بزرگترین دشمن اسلام را به زانو در‌آوردند و اسیران آنها را با اقتدار و رأفت اسلامی آزاد کردند که همه اینها نشان از نصرت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ایام‌الله دهه فجر را یادآور روزهای مهم و عظیمی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایام‌الله دهه فجر نشان از قدرت لایزال الهی است و در این ایام، حاکمیت خدا بر روی زمین گسترده شد.

وی افزود: این ایام باید هرچه با شکوه تر و پربارتر گرامی داشته شود تا روز تجلی قدرت الهی از خاطره‌ها محو نشود.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *