رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلوگیری از قاچاق 25 هزار لیتر سوخت

12:22 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۳۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدنی از جلوگیری از قاچاق 25 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: از یکدستگاه تانکر نفت کش 25000 لیتر سوخت قاچاق دارای بارنامه جعلی که پس از محرز شدن تخلف قاچاقچی دستگیر و محموله توقیف شد.

سید مرتضی مدنی افزود: در ادامه روند بررسی تخلف مشخص شد که توسط نفت کش موردنظر 29 بار سوخت از نوع نفت کوره در هر مرحله 25000 لیتر بارگیری که با استفاده از بارنامه جعلی خارج از شبکه عرضه شده است که در استعلامات صورت گرفته از شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز این نظریه تایید شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر پرونده متشکله در خصوص قاچاق 25000 لیتر نفت، پرونده تخلف به دلیل عرضه خارج از شبکه 725 هزار لیتر سوخت با ارزش 13 میلیارد و 538 میلیون ریال نیز در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالاو ارز تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدنی فدکی در ادامه گفت: شعبه رسیدگی کننده با بررسی اوراق پرونده و اخذ اظهارات متهم اقدام به صدور رأی مبنی بر محکومیت متخلف به میزان 27 میلیارد و 138 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد و طبق رأی شعبه ، خودروی متخلف نیز به نفع دولت ضبط شد.

گفتنی است مطابق ماده 58 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صورت موجود نبودن عین کالا و یا ارز قاچاق، مرتکب حسب مورد علاوه بر محکومیت به مجازات‌های مقرر، به پرداخت معادل ارزش کالا و ارز نیز محکوم می‌شود. موارد خارج از اراده مرتکب در تلف کالا و ارز مشمول این ماده نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *