تپش قلب دانش آموزان سوریه با نام ایران

10:28 - 08 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۲۳۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: ایران و سوریه دو ملتی هستند که هیچ وقت از هم جدا نمی‌شوند و ما همگی یکی هستیم و این دیدار گویا دیدار شما با دانش‌آموزان هم وطن خودتان است.

ایران و سوریه دو ملتی هستند که هیچ وقت از هم جدا نمی‌شوند و ما همگی یکی هستیم و این دیدار گویا دیدار شما با دانش‌آموزان هم وطن خودتان است.

به گزارش گروه ایرانی " مرکز بین المللی فردایی بهتر " به عنوان نخستین گروه بین‌المللی و غیرسوری از مدارس عکرمه حمص دیدار کرده و یاد 50 دانش آموز شهید این مدارس را گرامی داشتند.

فعالان این مرکز که در روزهای اخیر برای تحویل کمک‌های بشردوستانه دانشجویان و مردم ایران در کشور سوریه مشغول به توزیع کمک‌های خیریه‌ای هستند، دیروز چهارشنبه با حضور در محله عکرمه شهر حمص و در نزدیکی منطقه درگیری ارتش سوریه با عناصر تروریستی، ضمن بازدید از مدارس عکرمه مخزومی و عکرمه حدیثه پیام تسلیت مردم ایران را به مدیر مدرسه و دانش‌آموزان اعلام ابلاغ کردند.

این برنامه که با مشارکت جمعیت خیریه الوعد سوریه انجام شد، همراه با توزیع هدایایی به دانش‌آموزان دو مدرسه بود.فاطمه حسین، مدیر مدرسه عکرمه مخزومی با تشکر از حضور و دیدار گروه ایرانی بیان کرد: ایران و سوریه دو ملتی هستند که هیچ وقت از هم جدا نمی‌شوند و ما همگی یکی هستیم و این دیدار گویا دیدار شما با دانش‌آموزان هم وطن خودتان است.

حضور اعضای مرکز بین‌المللی فردایی بهتر در کلاس‌های درس در مقاطع مختلف و برخورد چهره به چهره با دانش‌آموزان زخمی و کسانی که صحنه‌های دلخراش عملیات انتحاری تکفیری‌ها را دیده بودند، از نکات برجسته این برنامه بود.

در ادامه این برنامه، دانش‌آموزان روی پرچم جمهوری اسلامی ایران، پیام خود را به اطفال ایرانی و کشور ایران نوشتند؛ عبارت‌هایی نظیر «ایران متشکریم»، «سوریه را با هم می‌سازیم»، «مرگ بر آمریکا»، «دوستت دارم، ایران» و... عباراتی بود که روی پرچم مکتوب شده بود.

در دو کلاس از این مدارس بطور جداگانه دانش‌آموزان به صورت خودجوش و به پیشنهاد معلمین مدرسه، هر کدام بر روی یک کاغذ، یک پاراگراف پیام خود را به اطفال ایرانی نوشتند و به اعضای مرکز فردایی بهتر رساندند.

ماه گذشته دو انفجار انتحاری تروریست ها به فاصله چند دقیقه در مقابل درب ورودی مدرسه ابتدایی عکرمه المخزومی بوقوع پیوست که در نتیجه این اقدام تروریستی صد‌ها شهید و زخمی شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *