هیات وزیران تشکیل جلسه داد

20:34 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۲۳۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: هیأت وزیران روز چهارشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت در خصوص مهم‌ترین مسایل روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

: هیأت وزیران روز چهارشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت در خصوص مهم‌ترین مسایل روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.


هیأت وزیران به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای آزادراه شش خطه کنارگذر جنوبی تهران حدفاصل آبیک تا چرمشهر (اتصال به آزادراه قم – گرمسار) به طول حدود ۱۵۶ کیلومتر شامل طراحی، مطالعات، آزادسازی مسیر، احداث آزادراه و ایجاد تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری از آن نسبت به انعقاد قرار داد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام نماید.
سقف سرمایه‌گذاری این طرح به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.
با تصویب دولت، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کانال آبرسانی به جرقویه و مرمت و احیای قنوات شهرستان اصفهان در اختیار استانداری اصفهان قرار گرفت. همچنین استانداری اصفهان موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی، گزارش عملکرد اعتبار و میزان پیشرفت عملیات اجرایی پروژه یاد شده را هر سه ماه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ارسال نماید.
هیأت وزیران به منظور بازسازی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی بیمارستان‌های کمالی، قلب شهید رجایی و شهید مدنی کرج، بیمارستان امام حسین(ع) هریس و بیمارستان شهید بهشتی کاشان، جمعاً مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز، آذربایجان شرقی و کاشان اختصاص داد.
اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین آب شرب شهری و روستایی و رفع تنش ناشی از پدیده خشکسالی در استان فارس از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران بود.
اصلاح تعرفه برق خانگی شهرستان ممسنی در استان فارس نیز در این جلسه به تصویب دولت رسید. براساس این مصوبه، شهرستان ممسنی در استان فارس برای ماه‌های تیر و مرداد به عنوان منطقه گرمسیر(۳) و برای ماه‌های خرداد و شهریور به عنوان منطقه گرمسیر(۴) تعیین شد.
در ادامه، وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی در خصوص «وضعیت صنعت کشور» به هیأت وزیران ارایه داد. در این گزارش به آمار و ارقام مربوط به شاخص‌های کلان همچون شاخص‌های رشد اقتصادی، سهم بخش صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص داخلی و سهم اشتغال بخش نسبت به اشتغال فعال کشور اشاره شده است.
همچنین وضعیت موجود بخش شامل سهم گروه فعالیت صنعتی از ارزش افزوده و اشتغال صنعتی، آمار صنایع موجود کشور در سال ۱۳۹۳، ظرفیت و تولید صنایع کشور، روند صادرات غیرنفتی کالاها، سهم گروه فعالیت‌های صنعتی از صادرات صنعتی کشور، سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت و معدن و وضعیت تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.
تشریح وضعیت موجود طرح‌های صنعتی و میزان پیشرفت آنها نیز از دیگر موضوعات این گزارش بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *