جزییات پرداخت عیدی امسال/ افزایش عیدی با شیب ملایم

8:56 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۲۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
به‌زودی پرداخت عیدی ۱۳ میلیون شاغل مشمول قانون کار به مبلغ 1 میلیون 424 هزار تومان تا نهایتا 2 میلیون 136 هزار تومان آغاز می‌شود که البته رقمی بین 27 هزار 440 تومان تا 98 هزار و 400 تومان هم به عنوان مالیات از آن کسر خواهد شد.

به گزارش حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برای سال جاری ماهیانه ۷۱۲ هزارتومان است؛ بنابراین امسال نیز کارگران مانند سال‌های گذشته به میزان ۲ برابر حداقل دستمزد یعنی مبلغ یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند. کارفرمایان می‌توانند در صورت تمایل و توان پرداخت، تا ۳ برابر حداقل مزد عیدی بپردازند که مبلغ آن ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار تومان می‌شود.

خالص دریافتی عیدی امسال کارگرانی که ۲ برابر حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان است. براساس ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور، حقوق و دستمزدهای امسال تا مبلف یک میلیون و ۱۵۰ هزارتومان از پرداخت مالیات معاف است؛ بنابراین این گروه از کارگران باید بابت مبلغ ۲۷۴ هزارتومان عیدی مالیات بپردازند.

اما شاغلانی که حداقل دستمزدشان بالاتر از حداقل مزد ۷۱۲ هزارتومانی مصوب شورای عالی کار در سال‌جاری است، به همان نسبت ۲ تا ۳ برابر می‌توانند عیدی دریافت کنند به شرطی که حداکثر مبلغ عیدی آنها از ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار تومان بیشتر نشود.

به بیان دیگر، اگر فردی در سال‌جاری دارای حداقل مزد یک میلیون تومانی است، احتمالا ۲ برابر آن با کسر مالیات را دریافت می‌کند و دیگر امکان پرداخت عیدی به میزان ۳ برابر حداقل دستمزد یک میلیون تومانی به عنوان عیدی وجود نخواهد داشت. عیدی این گروه از شاغلان در پایان امسال، یک میلیون و ۹۱۵ هزارتومان است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *