رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه‌اندازی سایت تالار گفت‌وگوی دانش آموزی در کشور

15:23 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۲۱۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش وپرورش از راه‌اندازی تالار گفت‌و‌گو و سایت تالار برای دانش‌آموزان هنرستان کارودانش و فنی‌حرفه‌ای زیر نظر وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

: مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش وپرورش از راه‌اندازی تالار گفت‌و‌گو  و سایت تالار برای دانش‌آموزان هنرستان کارودانش و فنی‌حرفه‌ای زیر نظر  وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

مصطفی آذرکیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، ازنشست تخصصی مسئولان دبیر خانه‌های راهبری کشوری در راستای اتخاذ سیاست های جدید آموزشی برای شاخه کارودانش و فنی حرفه ای خبر داد و اظهار کرد: سیاست‌های حوزه ستادین برپای دبیرخانه ها در قالب اهداف کلی، تخصصی وظایف مطرح شد و مسئولان دبیر خانه نقطه نظرات خود را ارائه دادند.

وی با بیان این مطلب که کارگاه های تخصصی در حوزه مختلف برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور برای هنرستان‌های کارودانش و فنی‌حرفه‌ای 22 دبیر خانه وجود دارد، فرش، الکترونیک، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، علوم جامع صنایع غذایی از جمله دبیر خانه‌هایی به شمار می روند که در حال فعالیت هستند.

آذرکیش هدف اصلی این نشست را اعلام برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه هنرستان دانست و تصریح کرد: جمع‌آوری نظرات گروه‌های آموزشی استان ها، راه اندازی وب سایت دبیر خانه و تقویت این وب سایت‌ها، ارائه مقاله‌های جدید، ارائه پیشنهادات در زمینه اصلاحات لازم برای کتاب‌های درسی، شورای پیشنهاد در خصوص نحوه توسعه متوازن رشته با توجه به آمار بازار کار منطقه‌ای، ملی و بومی، تواضع تجارب تعامل بین این موضوعات از مسائل مطرح شده در این نشست بود.

وی با اذعان به این مطلب که تبادل اطلاعات از طریق وب سایت دبیر خانه پی‌گیری و بررسی می‌شود، ادامه داد: تالار گفت‌وگو در سایت نور در تمامی وب سایت‌های دبیر خانه استان ها کنترل می‌شود. نقطه نظرات همکاران فرهنگی، اولیا، دانش‌آموزان، هنرآموزان در این تالار گفت‌و‌گو نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و تبادل تجارب هم صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش وپرورش در ادامه خاطرنشان کرد: تالار گفت‌و‌گو دانش‌آموزان هنرستان کارودانش و فنی‌حرفه‌ای زیر نظر  وزارت آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تالار گفت‌وگو به طور رسمی در دفتر سازمان کارودانش از عید غدیر راه اندازی شده است و علاقه مندان می‌توانند نقطه نظرات خور را برای بهبود و کیفیت بخشی حوره آموزشی مطرح کنند.

آذرکیش در خاتمه گفت: یکی از سیاست های مهم آموزش و پرورش ارتقا کیفیت آموزشی است، در شاخه کارودانش نیز پیگیری ارتقاء کیفیت آموزشی و توسعه مشارکت با دستگاه ها و وزارت خانه در این نظام  مد نظر قرار دارد. وزارت صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی، وزارت ارشاد، وزارت کار فنی حرفه‌ای کشور، سازمان محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان، مرکز ملی فرش ایران تفاهم نامه در خصوص ارتقاء آموزش نیروی انسانی و آموزش مهارتی به امضاء رسانده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *