رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استفاده از ظرفیت های قانونی برای برخورد قاطع با متجاوزین به اراضی بیت المال

15:21 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۲۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری تهران بر برخورد قاطع با متجاوزین به اراضی بیت المال تاکید کرد و گفت: از تمامی ظرفیت های قانونی برای مبارزه با متجاوزین استفاده خواهیم کرد.

: رییس کل دادگستری تهران بر برخورد قاطع با متجاوزین به اراضی بیت المال تاکید کرد و گفت: از تمامی ظرفیت های قانونی برای مبارزه با متجاوزین استفاده خواهیم کرد.

به گزارش غلامحسین اسماعیلی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ومنابع طبیعی دادگستری استان ضمن تسلیت بمناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: خسارت وارده در اراضی بیت المال از حیث کمی و کیفی فوق العاده سنگین و غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه اهمیت حفظ حقوق بیت المال بر همه واجب است اظهارکرد: آسیب های وارده بر محیط زیست و سلامت هموطنان جدی و منابع سرشاری از این امر نصیب افراد سودجو می شود.

این مسئول عالی قضایی همچنین گفت: متجاوزان به حقوق بیت المال جهت رسیدن به اهداف پلید خود از شگردهای خاصی استفاده می کنند، مثل پرداختن به امر تملک در اراضی به جای مقوله تصرف آن، تا از این طریق به نحو ریشه ای عمل قبیح و زشت تجاوز به اموال عمومی را سر و سامان دهند

اسماعیلی ادامه داد: متاسفانه این موضوع به صورت یک جریان خزنده در کشور در حال شکل گیری است و تنها در سایه هوشیاری کامل مسئولین ذیربط، می توان امیال شیطانی سودجویان و متجاوزین را به یاس تبدیل کند.

وی اضافه کرد: به هر حال باید توجه داشت که هیچ مصلحتی بالاتر از مصلحت عمومی و حفظ حقوق بیت المال نیست و دادگستری استان تهران نیز حسب وظیفه خود از تمامی ظرفیت های قانونی برای برخورد قاطع با این متجاوزین استفاده خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تقدیر از زحمات کلیه مسئولین عضو شورا نباید حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی را صرفاً به فرآیند دادرسی و رسیدگی قضائی به موضوع درعرصه های مختلف معطوف و اظهار کرد: شناسایی این اموال و حراست از آن ها و همچنین پیشگیری از تجاوز افراد سودجو به اراضی مذکور از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *