ناوگان متروی تهران فرسوده است

15:08 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۲۰۶
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان این که مترو تهران 250 هزار کیلومتر بیش از حد مجاز استاندارد، مسافت طی شده دارد، گفت: واگن های جایگزین برای نوسازی مترو در اختیار نداریم بنابراین در حال حاضر این وسیله حمل و نقل عمومی ناوگان ایمنی نیست.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان این که مترو تهران 250 هزارکیلومتر بیش از حد مجاز استاندارد، کیلومتر مسافت طی شده دارد، گفت: واگن های جایگزین برای نوسازی مترو در اختیار نداریم بنابراین در حال حاضر این وسیله حمل و نقل عمومی ناوگان ایمنی نیست.

احمد دنیامالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سه بخش مترو، اتوبوس و تاکسی اظهار کرد: فرسودگی واگن های مترو متناسب با کیلومتر طی شده محاسبه می شود. بدین معنی که با طی مسافت 750 هزار کیلومتر قطار باید نوسازی شود.

وی در ادامه افزود: تعداد بسیار زیادی از ناوگان مترو تهران بیش از یک میلیون کیلومتر مسافت طی کرده اند. اما امکان خروج واگن های فرسوده از خط به منظور نوسازی وجود ندارد، زیرا با کمبود ناوگان روبرو هستیم. به همین دلیل در حال حاضر ناوگان متروی تهران، ایمن نیست.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شورای شهر برای سال آینده به متروی تهران قول ارائه بودجه به منظور ایجاد تغییرات اساسی در نوسازی ناوگان داده است.

دنیامالی در بخش دیگری از سخنان خود به نوسازی نوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر متوسط سن ناوگان اتوبوسرانی بیش از هفت تا هشت سال است. نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را امسال در دو فاز آغاز کرده ایم. این در حالی است که 3 هزار اتوبوس نیاز به بررسی سیستم ایمنی و مخزن گاز و تعدادی نیز به تعمیرات اساسی نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: باید در کنار افزایش ظرفیت نوسازی ناوگان نیز در دستور کار قرار گیرد. در حال حاضر 70 هزار اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی داریم که بیش از 60 درصد از ناوگان در دست بخش خصوصی است. هدف ما نوسازی یک هزار دستگاه اتوبوس است اما با توجه به وضع موجود در نظر داریم نوسازی تعدادی از اتوبوس ها را نیز به بخش خصوص بسپاریم تا سریع تر بتوانیم به عدد موردد نظر برای نوسازی ناوگان دست یابیم.

این عضو شورای شهر با بیان این که در نوسازی ناوگان نظافت و دکور داخلی همراه با ایمنی و تعویض قطعات به منظور کاهش آلاینده ها برای ما اهمیت دارد، عنوان کرد: ناوگان BRTجوان تر هستند و آنچه که متعلق به بخش خصوصی است فرسوده تر است.بنابراین به دنبال مکانیسمی هستیم تا برای نوسازی این بخش از ناوگان به بخش خصوصی کمک کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزود: طی جلسه ای که با مدیرعامل تاکسیرانی داشتیم، عنوان شد که هدف اصلی در نوسازی ناوگان ایمنی همراه با حذف عوامل اخیر در تولید آلودگی توسط تاکسی ها است. بنابراین در ناوگان تاکسیرانی هدف ما افزایش ناوگان نیست بلکه تلاش می کنیم با حفظ 70 هزار تاکسی فعلی به نوسازی آنها بپردازیم. از این تعداد یک هزار دستگاه به تازگی به ناوگان ملحق شده است.
دنیامالی در پایان تاکید کرد: به طور کلی باید گفت تاکسی متعلق به بخش خصوصی است. بنابراین انرژی ما برای نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی باید متوجه اتوبوس و مترو باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *