رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شبکه ملی اطلاعات تا آخر برنامه پنجم توسعه اجرایی می‌شود

14:16 - 30 تير 1393
کد خبر: ۱۳۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات از 10 سال پیش مطرح بوده، اضافه کرد: هرچند 10 سال پیش بهره‌گیری از این شبکه عملی نشد اما قصد داریم قبل از پایان برنامه پنجم توسعه این شبکه را راه‌اندازی کنیم.

: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات از 10 سال پیش مطرح بوده، اضافه کرد: هرچند 10 سال پیش بهره‌گیری از این شبکه عملی نشد اما قصد داریم قبل از پایان برنامه پنجم توسعه این شبکه را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش میزان، محمود واعظی افزود: به‌رغم گستردگی فعالیت شبکه ملی اطلاعات در حال حاضر همه بخش‌های وزارتخانه، معاونت‌ها، اپراتورها و پپ ها درگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراحل طراحی بدون تخصیص اعتبار انجام شده ولی برای اجرایی شدن آن نیازمند 3 تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از چند هفته گذشته جلساتی با اپراتورها تشکیل شده و به دنبال آن هستیم که از توان بخش خصوصی برای تامین تجهیزات استفاده کنیم.

واعظی گفت: کمیته ای نیز برای تولید نرم افزار و اپلیکیشن‌های داخلی تشکیل شده و برای این موضوع یک اقدام عملی و طراحی صورت گرفته تا بتوانیم بودجه لازم را از دولت دریافت کنیم.

گفتنی است، شبکه ملی متشکل از زیرساخت های ارتباطی، مراکز داده توسعه یافته داخلی دولتی و غیردولتی و همچنین زیرساخت های نرم افزاری است که در سراسر کشور گسترده شده است.

این شبکه ظرفیت لازم برای ˈنگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی در کشور به منظور توسعه خدمات الکترونیکیˈ و ˈ دسترسی به اینترنتˈ از طریق بستر ارتباطی باند پهن سراسری برای کاربران خانگی، کسب وکارها و دستگاه های اجرایی را فراهم می کند.

این شبکه تجمیع کننده شبکه های اختصاصی، محلی و ملی در کشور است که از دو بخش اختصاصی و عمومی تشکیل می شود. بخش اختصاصی برای ارتباط و تبادل اطلاعات و خدمات دستگاه های اجرایی با یکدیگر و بخش عمومی برای ارایه خدمات به کاربران عمومی است و این دو بخش در نقاطی نظیر مراکز داده با یکدیگر اتصال دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *