امر به معروف و نهی از منکر باید از خانواده نهادینه شود

13:18 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۱۷۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه تأکید در امر به معروف و نهی از منکر را صحبت های رهبری بر تذکر لسانی بیان کرد و گفت: این فرهنگ باید از خانواده و مدرسه نهادینه شود و معاونت فرهنگی قوه قضائیه 112 پیشنهاد خود را آماده ارائه به مجلس کرده است.

: معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه تأکید در امر به معروف و نهی از منکر را صحبت های رهبری بر تذکر لسانی بیان کرد و گفت: این فرهنگ باید از خانواده و مدرسه نهادینه شود و معاونت فرهنگی قوه قضائیه 112 پیشنهاد خود را آماده ارائه به مجلس کرده است.


به گزارش خبرنگار حقوقی ، سید محسن حاجی بابائیان امیری معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه امروز در یک نشت خبری دستاوردهای همایش قانون امر به معروف و نهی از منکر را تشریح کرد و گفت: با توجه به قیام امام حسین علیه السلام همایش امر به معروف و نهر از منکر را با محوریت قانون برگزار کردیم و البته تحقق اصل هشتم قانون اساسی نیز ملاک عمل ما بود.


وی بررسی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی را یکی از نقاط مثبت همزمانی با برگزاری همایش قانون و امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: البته مقرر است تا دستاوردهای همایش را که با تشکیل همایش های استانی در 32 استان کشور برگزار کردیم و در همایش به آنها تکیه داشتیم تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.


حاجی بابائیان خاطر نشان کرد: در نتیجه پیگیری های استانی و برگزاری همایش هایی کلان در سطح استانهای کشور 112 محور به عنوان راهکارهای اجرایی برای الحاق پیشنهادات قوه قضاییه به مجلس در دسترس هست که به زودی ارائه می شود.


وی در اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه ها اظهار کرد: بسیاری از دستگاه ها با قوه قضاییه برای برگزاری این همایش تعامل جدی و مناسبی داشتند و ما باید این مهم را در نظر بگیریم که هر قانونی که اجرا شود یک معروف است و هر قانونی که مورد بی توجهی واقع شود در واقع یک منکر انجام شده است.


معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه وظیفه سازمان بازرسی کل کشور را نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه ها دانست و افزود: همین دستگاه نظارتی کاری برابر احیای امر به معروف و نهی از منکر را اجرا می کند.


حاجی بابائیان در بخشی از صحبت های خود تصریح کرد: باید به موضوع امر به معروف و نمهی از منکر دیدگاه نرمی داشته باشیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری این مسأله را به تذکر لسانی محدود کنیم چرا که در مقام اجرا تنها جایگاه حاکمیتی می تواند با تخلفات و موارد غیر قانونی مقابله کند.


وی تصریح کرد: توجه به دیدگاه های اسلامی و نظر رهبری در موضوع امر به معروف و نهی از منکر بیانگر این است که نباید اقدام خودسرانه داشت ضمن آنکه برخی از این فریضه با نداشتن آگاهی کافی و رعایت فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر سوء استفاده کرده اند.


معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه یادآور شد: باید در فریضه امر به معروف و نهی از منکر رسانه ها هم به درستی وارد عمل شوند فرهنگ عمومی در این موضوع به درستی نهادینه شد چه بسا در برخی از مواقع افراد از یک منکر اطلاعی ندارند و مرتکب آن می شوند و ناهی از منکر باید این موضوع را در نظر داشه باشد.


حاجی بابائیان بار دیگر به موضوع تأکید مقام معظم رهبری بر تذکر لسانی و اینکه این موضوع بر عهده جامعه است تأکید کرد و گفت: مطابق قانونی که در مجلس تصویب می شود تمام آحاد جامعه در جایگاه خودشان این وظیفه را دارند و صرف تذکرها لسانی است و ما باید این فرهنگ را از خانواده و پس از آن از مدرسه آغاز کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *