آغاز به کار نسل جدید اتوبوس‌های برقی تا پایان سال در پایتخت/ نوسازی 220 اتوبوس دیزلی

12:14 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۱۵۸
خبرگزاری میزان: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام خبر راه اندازی دو خط اتوبوس برقی با 60 دستگاه اتوبوس مجهز به سیستم باطری و برق تا پایان سال، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون از 400 دستگاه اتوبوس دیزلی که باید امسال نوسازی شود، 220 دستگاه را نوسازی کرده ایم.

: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام خبر راه اندازی دو خط اتوبوس برقی با 60 دستگاه اتوبوس مجهز به سیستم باطری و برق تا پایان سال، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون از 400 دستگاه اتوبوس دیزلی که باید امسال نوسازی شود، 220 دستگاه را نوسازی کرده ایم.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به این که به استناد مصوب شورای اسلامی شهر تهران باید 400 دستگاه از اتوبوس ها را نوسازی کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر از اتوبوس های مدل سال 82 نوسازی را آغاز کرده ایم و تا کنون کار نوسازی یا بازسازی بیش از 220 دستگاه از اتوبوس به پایان رسیده است.

وی در ادامه افزود: این آمار شامل اتوبوس های دیزلی می شود اما تدابیر مربوط به اتوبوس های برقی را در پروژه جداگانه ای اجرا می کنیم. بدین منظور دو خط اتوبوس برقی باید راه اندازی شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه داد: بررسی های صورت گرفته نشان داد بهترین خطی که می توان در حال حاضر ان را برای آغاز به کار اتوبوس های برقی جدید راه اندازی کرد به علت دارا بودن پتانسیل ها و امکانات زیرساختی که در گذشته وجود داشته است خط میدان امام حسین به انتهای خیابان 17 شهریور از میدان خراسان به میدان راه آهن است.

سنندجی با بیان این که تکنولوژی اتوبوس های برقی که راه اندازی می شود با گذشته متفاوت است، اظهار کرد: امرزه در دنیا از تکنولوژی باطری و برق برای راه اندازی این خطوط استفاده می شود تا بدین صورت سیم ها از این سوی خیابان به سوی دیگر کشیده نشود و بجا نصب سیم دستک هایی نصب با این کارآیی نصب خواهند شد، در مواقعی که نیاز به استفاده از برق نیست سیستم برق می خوابد و باطری جایگزین می شود.

وی در پایان با بیان این که کار اجرای هر دو خط مورد نظر را در یک مرحله شامل مطالعات، راه اندازی، تهیه اتوبوس، بازسازی و غیره با هم انجام داده ایم، گفت: در حال حاضر سیستم برق و باطری را برای اتوبوس های برقی جایگزین کرده ایم و امیدواریم تا انتهای سال با 60 دستگاه اتوبوس این دو خط راه اندازی شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *