برپایی کلاس‌های تقویتی و تیزهوشان برای دانش آموزان تبعه خارجی

12:10 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۱۵۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امور مدارس خارج از کشور گفت: همانطور که برای تقویت و یکسان بودن فهم درس برای دانش‌آموزان ضعیف تبعه خارجی کلاس های جبرانی در نظر گرفته می‌شود، جهت دانش‌آموزان تیز هوش نیز تدابیر ویژه ای را مد نظر داریم.

: معاون امور مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل گفت: همانطور که برای تقویت و یکسان بودن فهم درس برای دانش‌آموزان ضعیف تبعه خارجی کلاس های جبرانی در نظر گرفته می‌شود، جهت دانش‌آموزان تیز هوش نیز تدابیر ویژه ای را مد نظر داریم.

شاهین نوش‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با تاکید بر اینکه فرقی بین دانش‌آموزانی که در کشور تحصیل می‌کنند در نظام آموزشی نیست، اظهار کرد: برخورد با اتباع خارجی با برخورد با دانش‌آموزان کشورمان به لحاظ آموزشی، تربیتی، فرهنگی و برپایی اردو هیچ فرقی ندارد. به طور کلی در نظام جمهوری اسلامی بین اتباع خارجی با ایرانی تفاوتی دیده نمی‌شود.

وی با بیان این مطلب که به عنوان متولی دانش‌آموزان اتباع خارجی در وزارت آموزش و پرورش مدافع حقوق یکسان بین تمامی دانش‌آموزانی هستیم که در کشور تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: هنگامی که افراد  وارد مدرسه می‌شود از لحظه ورود مدیر مدرسه و دیگر عوامل مراکز آموزشی نگاه یکسان و بدون تبعیضی باید به دانش‌آموزان داشته باشد.

معاون امور مدارس خارج از کشور در مرکز امور بین الملل با اشاره به اینکه در نظام آموزشی کشور ملیت، فقر و ثروت، رنگ چهره و نژاد در ارائه کیفیت آموزشی تغییری ایجاد نمی‌کند، اذعان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده، توجه ویژه به تفاوت های فردی بر اساس وضعیت درسی نیز مد نظر قرار دارد که طبق آن برنامه های جبرانی را برای افرادی که با مشکلات درسی و ضعف در فراگیری مفاهیم آموزشی مواجه هستند به اجرا در می آوریم.

نوش‌آبادی در خاتمه خاطرنشان کرد: همانطور که برای تقویت و یکسان بودن فهم درس برای دانش‌آموزان ضعیف کلاس های جبرانی در نظر گرفته می‌شود، جهت دانش‌آموز تیز هوش تدابیر پیشرفته تری را در نظر داریم. بنابراین رویکرد ما توجه به تفاوت‌های فردی و نه ملیت و نژاد این افراد است.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *