رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

80 درصد بستری‌ها در بخش دولتی صورت می‌گیرد/ حداکثر ظرفیت در بخش خصوصی 20 درصد است

11:25 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۱۴۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور وزیر در امر بیمارستان های خصوصی کشور با اشاره به اینکه 80 درصد بستری ها در بخش دولتی صورت می گیرد، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت؛بخش دولتی پناهگاه و جایگاه اصلی دریافت خدمات سلامت مردم می شود.

: مشاور وزیر در امر بیمارستان های خصوصی کشور با اشاره به اینکه 80 درصد بستری ها در بخش دولتی صورت می گیرد، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت؛بخش دولتی پناهگاه و جایگاه اصلی دریافت خدمات سلامت مردم می شود.

به گزارش ، سید محمود طباطبایی اظهار کرد: از تمامی مسئولان کشور و دولت تشکر می کنم که سلامت را در اولویت کارهای خود قرار دادند تا سلامت جامعه در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

وی افزود: سال های سال در برنامه های مدون تمامی دست اندرکاران آرزوی قلبی خود می دانستند که سلامت در اولویت مناسبی قرار بگیرد اولویتی که متاسفانه در گذشته در ردیف چهاردهم یا پانزدهم قرار می گرفت و این کم توجهی مشکلات فراوانی را برای جامعه و پزشکان ایجاد می کرد.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: هزینه های پرداختی از جیب مردم در سالهای اخیر به رقم بالای 70 تا 80 در صد می رسید که موجبات نارضایتی عموم مردم را فراهم کرده بود، علاوه بر این در سال های اخیر به سختی می توانستیم برای بیمارستان ها و واحدهای ارائه کننده خدمات سلامت مسئول انتخاب کنیم به این دلیل که به ندرت فردی حاضر به پذیرش مسئولیت در این حوزه ها می شد زیرا با پذیرفتن این مسئولیت با هجمه ای از نارضایتی و مطالبات مردم روبرو می شد. از طرفی قسمت اعظم خدمات بستری در بخش دولتی صورت می گیرد و شرایط نامناسب در بخش های دولتی منجر به این می شود که مدیران و مسئولان و پزشکان دچار مشکلات فراوانی شوند .

طباطبایی حداکثر ظرفیت در بخش خصوصی را 20 درصد عنوان کرد و ادامه داد: 80 درصد بستری ها در بخش دولتی صورت می گیرد و بالای 60 درصد ارائه خدمات در بیمارستانه ای دولتی صورت می گیرد این امری است که به ویژه در نقاط محروم، مردم را دچار معضلات فراوانی می کند.

وی افزود: یکی از علل درگیری و اختلاف میان مردم و بخش خصوصی این بود که متاسفانه مردم نمی توانستند سرویس مناسبی در بخش دولتی دریافت کنند و ضریب اشغال تخت در بخش دولتی به حدی رسیده بود که اجبارا مردم سرازیر بخش خصوصی می شدند. افرادی که شاید استطاعت بستری و دریافت خدمات را در بخش خصوصی نداشتند. اگرچه مدیران بخش خصوصی بیشترین همکاری را با این افراد می کردند ولی تعرفه هایی که بیمه ها نیز آنها را پوشش نمی دادند، مشکل اصلی آنها بود.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: جای شکر است که با اجرای طرح تحول سلامت امروزه سیستم ارائه خدمات در تمامی ابعاد خود چه در بعد تعرفه و چه در بعد امکانات و تجهیزات، باعث شده بخش دولتی به سویی حرکت کند که پناهگاه و جایگاه اصلی دریافت خدمات سلامت از سوی مردم باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *