کد خبر: 13126
تاریخ انتشار: 10:48 - 07 آبان 1393 - 2014 October 29
خبرگزاری میزان- خبرگزاری میزان: نخستین جشنواره کارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو با برگزاری مراسم ویژه ای به کار خود پایان داد و نفرات برگزیده شده از سوی هیات داوران معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان: نخستین جشنواره کارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو با برگزاری مراسم ویژه ای به کار خود پایان داد و نفرات برگزیده شده از سوی هیات داوران معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش میزان، آئین اختتامیه نخستین جشنواره کارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو با حضور مدیرعامل گروه، قائم مقام تولید، برخی معاونان و مدیران شرکت های گروه، استادان دانشگاه در رشته ارتباطات و مسوولان و کارکنان واحدهای ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد و نفرات برگزیده در 13 بخش معرفی شدند، اما حضور و تقدیر از مدیران ارتباطات و روسای روابط عمومی و اطلاع رسانی گروه در دو دهه گذشته بخشی از این مراسم را شامل می شد، که فضایی متفاوت را در سالن برگزاری مراسم ایجاد کرد.

برترین های جشنواره کارآمدی در بخش های گفت وگو، گزارش، مقاله و یادداشت، گرافیک، عکس خبری، آثار تبلیغات چاپی(پوستر، بنر، بروشور)، آثار تبلیغات شفاهی(تیزر)، آثار تولیدی سمعی و بصری، پروژه حوزه فناوری ارتباطات، پروژه حوزه روابط عمومی، کارشناس برگزیده سال، نشریه برتر گروه، روابط عمومی برگزیده سال و تقدیر ویژه هیات داوران لوح تقدیر، تندیس یادبود و کمک هزینه سفر زیارتی دریافت کردند.

این جشنواره به ابتکار مدیریت ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو برگزار شد و از میان 373 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 38 اثر از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی شدند. آثار ارسالی و برگزیده مربوط به فعالیت های مجموعه ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو در فاصله سال های 91 و 92 بود.

علاوه بر معرفی برگزیدگان، تقدیر از مدیران ارتباطات و روسای اداره های روابط عمومی و اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو در دو دهه گذشته و تعدادی از بازنشستگان از جمله برنامه های این مراسم بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

علیرضا شعبانی، رضا نقی پور، محمد محمودپور، سیدحسین غضنفری، محمدرضا عرب، احمد خادم المله، مجتبی عبدالحسینی راد، مجید باقری و عبداله بابائی، ابراهیم هوشیار، غلامحسین حاج ابراهیم، حمید لیلاز، محمود اشرفی، مرتضی آقائی، پیمان صدقی، جعفر جوانی، جعفر آزادیان و مهرنوش جعفری مدیران ارتباطات و روسای روابط عمومی و اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو در دو دهه گذشته بودند که توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مورد تقدیر قرار گرفتند.

نحوه گفتن آنچه اتفاق می افتد، هنر ارتباطات است
در این مراسم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با بیان اینکه روابط عمومی در دو جبهه داخل و خارج شرکت فعالیت می کند، گفت: در بخش داخلی، ارتباطات باید رابطه بسیار خوبی با پرسنل شرکت داشته باشد و نمی تواند خود را در تعامل با آنها ایزوله کند، برقراری این ارتباط مناسب بسیار مهم است و از حد داشتن یک جریده یا موارد معمولی، فراتر است.

 هاشم یکه زارع اظهار کرد: ارتباطات یک علم است و باید فعالیت های این حوزه به صورت کاملا علمی و برنامه ریزی شده انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه انسان هیچگاه و به هیچ دلیلی نباید دروغ بگوید، افزود: انتظار و توقع من در بخش ارتباطات این است که آنچه در واقعیت اتفاق افتاده را مطرح و منتشر کنند، البته اینکه آنچه اتفاق افتاده است را به چه شکل و شمایلی بگوئیم نیز برای خود یک هنر است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خطاب به مجموعه ارتباطات این گروه اظهار داشت: اگر می خواهیم هر کاری را در هر حوزه ای انجام بدهیم باید طراحی کنیم که از چه راهی به هدف خود برسیم، ارتباطات اگر این طراحی و هدفگذاری را نداشته باشد، به روزمرگی دچار می شود و آن زمان می توان گفت براساس معیارهای علمی حرکت نمی کند.

تدوین مدل تعالی ارتباطات ایران خودرو
علی مصریان، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم از تدوین مدل تعالی ارتباطات در این گروه صنعتی خبر داد و گفت: به زودی مدل تعالی سازمانی را با مشارکت مدیریت های ارتباطات گروه در حوزه ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو پیاده می کنیم تا زمینه ارزیابی علمی فعالیت ها، تحول ساختاری، ارتقای جایگاه و سطح دانش فنی و تکنیکی ارتباطات گروه با رویکرد هم افزائی میسر شود.

وی حضور همزمان تمام مدیران اسبق و فعلی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو را در این جشنواره مهم و نادر خواند و گفت: تجلیل از پیشکسوتان که زحمت حفظ و نگاه داشت برند ایران خودرو را سالها بر دوش کشیده اند، وظیفه ای بود که توفیق آن در این همایش حاصل شد.

مصریان ادامه داد: در تلاش هستیم تا یک تاریخ شفاهی از مجموعه اقدامات و تلاش های مدیران ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو تدوین کنیم تا تجربه های مدیریتی در دوره های مختلف و مواجهه با رویدادهای متعدد داخلی و خارجی گروه برای استفاده در زمان حال و انتقال دانش به مدیران آینده به صورت مستند و ثبت شده، قابل بهره برداری باشد.

وی با اشاره به نام گذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ توسط مقام معظم رهبری، گفت: این نامگذاری وظیفه هر یک از ما به عنوان متولیان فرهنگی در بزرگ ترین بنگاه اقتصادی کشور را بسیار سنگین و خطیر کرده است و باید با کمک هم آن را به بهترین نحو انجام برسانیم.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از برگزاری جشنواره کارامدی ارتباطات به صورت سالانه خبر داد تا نتیجه فعالیت های کارکنان در رشته های مختلف تبلیغات، رسانه، امور اجرایی و سایر حوزه های مرتبط ارزیابی شود.

وی با اشاره به اینکه مجله تصویری سیمای ایران خودرو نخستین مجله تصویری سازمانی کشور بوده است، اظهار داشت: جشنواره کارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو نیز نخستین جشنواره ارتباطی درون سازمانی کشور می باشد که امید است با برگزاری مستمر و سالانه، این مهم، موجب ارتقای سطح دانش فنی و انگیزشی کارکنان ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو گردد.

کارشناسان ارتباطات ثروت سازمان هستند
بیانیه هیات داوران توسط رئیس این هیات، سیدغلامرضا کاظمی دینان خوانده شد. کاظمی دینان، رئیس انجمن روابط عمومی ایران نیز هست و نزدیک به سی سال سابقه داوری در جشنواره های رسانه ای کشور را دارد. دکتر منصور ساعی، دکتر امیر لعلی، دکتر علیرضا کتابدار و امیرهوشنگ قلندری دیگر اعضای هیات داوران نخستین جشنواره کارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو بودند.

وی در سخنرانی خود بر اهمیت کارشناسان در روابط عمومی ها و سازمان های ارتباطاتی تاکید کرد و گفت: این مجموعه بسیار بزرگ به افراد و کارشناسان متخصص، دانا و آگاه به مسایل نیاز دارد که تشخیص دهند چه گونه باید عمل کنند تا ایران خودرو که قابلیت جهانی شدن را دارد، موفق شود.

رییس هیئت داوران نخستین جشنواره کارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو کارشناسان ارتباطات را پل ارتباطی دانست که می توانند شایسته سالاری را در سازمان توسعه داده و خلاقیت و نوآوری کارکنان را آشکار و کاری کنند.

کاظمی دینان افزود: انسان ها اگر دیده شوند کارهای خلاقانه می کنند و می توانند سازمان را به توسعه پایدار و پویایی برسانند.

رییس انجمن روابط عمومی ایران تاکید کرد: انسان ها و سازمان های موفق، مورد اعتماد هستند و گرنه، کسی سراغ سازمان نمی آید و افکار عمومی هم موضوع را می فهمد، بنابراین وظیفه ما این است که شفاف سازی را پیشه کنیم.

پخش نماهنگ تاریخ روابط عمومی
در مراسم پایانی نخستین جشنواره کارامدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو که با هدف تشویق کارشناسان و کارکنان و تقدیر از برگزیدگان، ایجاد انگیزه و نشاط و تقویت فضای ارتباطی میان مدیریت های ارتباطات گروه صنعتی برگزار شد، نماهنگ هایی از تاریخچه روابط عمومی در ایران خودرو و جشنواره کارآمدی از نگاه کارکنان ارتباطات گروه برای حاضران نمایش داده شد.

در این مراسم نماهنگ تاریخچه روابط عمومی در ایران خودرو ( برای اولین بار) به نمایش درآمد و سرود جدید ایران خودرو تولید سیمای ایران خودرو نیز مودر توجه حاضران قرار گرفت.

 

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اقتصادی-خبر-وکیل آنلاین
اقتصاد-خبر-تلگرام
اقتصادی-خبر-وکیل آنلاین
اقتصاد-خبر-تلگرام
آخرین اخبار گروه اقتصاد
اقتصادی-خبر-وکیل آنلاین
اقتصاد-خبر-تلگرام
بین الملل-اقتصادی-داخلی
بین الملل-اقتصادی-داخلی
بین الملل-اقتصادی-داخلی
اقتصاد-زندانیان