عده‌ای در ماجرای انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها اخلال کردند

9:03 - 07 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۰۸۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اول رییس جمهور با اشاره به درخواست دولت از گروه‌های پردرآمد جامعه برای انصراف از دریافت یارانه نقدی، گفت: اگر به دولت کمک می‌کردند بخش زیادی از مردم و اقشار پردرآمد انصراف می‌دادند، اما عده‌ای در داخل و خارج در این زمینه اخلال کرده و با جوسازی مردم را به عدم انصراف تشویق کردند.

: معاون اول رییس جمهور با اشاره به درخواست دولت از گروه‌های پردرآمد جامعه برای انصراف از دریافت یارانه نقدی، گفت: اگر به دولت کمک می‌کردند بخش زیادی از مردم و اقشار پردرآمد انصراف می‌دادند، اما عده‌ای در داخل و خارج در این زمینه اخلال کرده و با جوسازی مردم را به عدم انصراف تشویق کردند.

به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه در ادامه سفر به استان مرکزی در جلسه شورای اداری این استان با بیان اینکه انسجام داخلی کشور مورد توجه دولت تدبیر وامید است، اظهارکرد: دولتی می‌تواند انسجام داخلی داشته باشد که کارآمد باشد و این یعنی مردم به خوبی لمس کنند که دولت قادر است مشکلات آنها را رفع کرده و گره‌های زندگی آنها را باز کند.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: وضعیت کشور باید به گونه‌ای باشد که مردم به کشورشان افتخار کنند و هر ایرانی باید به ایرانی بودن خود ببالد.

معاون اول رییس‏‎جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش اقتصاد گفت: این دولت کارهای بزرگی در حوزه اقتصاد انجام داده و مسائل مربوط به طرح هدفمندی تنها یکی از مشکلات بود که پیش روی این دولت قرار داشت.

وی افزود: طرح هدفمندی در مقطعی اجرا شد که یکی از مهمترین نیازهای کشور بود اما علی‌رغم آنکه همه کشور به طور کامل از اجرای این طرح حمایت کردند، به دلیل اجرای غلط به یکی از تنگناهای جدی کشور تبدیل شد.

معاون اول رییس‎جمهور گفت: دولت تدبیر وامید مرحله دوم این طرح را به درستی اجرا کرد و توانست از محل درآمدهای این طرح، طرح تحول نظام سلامت را اجرا کند تا یکی از دغدغه‌های مهم مردم که مشکل سلامت بود را تا حد امکان برطرف سازد.

جهانگیری با اشاره به مشکلات بخشی از آحاد جامعه درخصوص امنیت غذایی اظهارکرد: برای امنیت غذایی این افراد اعتباراتی ازسوی دولت تخصیص یافت.

وی با اشاره به درخواست دولت تدبیر وامید از گروه‌های پردرآمد جامعه برای انصراف از دریافت یارانه نقدی افزود: اگر همه به صحنه می‌آمدند و به دولت کمک می‌کردند بخش زیادی از مردم و اقشار پردرآمد انصراف می‌دادند اما عده‌ای در داخل و خارج در این زمینه اخلال کردند و با جوسازی مردم را به عدم انصراف تشویق نمودند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود استان مرکزی را یکی از استانهای پراهمیت کشور برشمرد و گفت: استان مرکزی چهارمین استان صنعتی کشور است و انتظار می‌رود که نه تنها بار اشتغال و توسعه خود را تحمل کند بلکه باید به استانهای اطراف نیز خدمات دهد.

وی با تاکید براینکه باید کارهای بزرگی در استان مرکزی انجام شود، به پتانسیل و ظرفیت فراوان این استان در بخش کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: استان مرکزی باید روز به روز به سمت شکوفایی پیش رود و این امر نیازمند تدبیر و هنر مدیران استان است تا بتوانند با استفاده از بخش خصوصی زمینه تحول و جهش استان را فراهم کند.

معاون اول رییس‎جمهور در ادامه از مشکل کمبود آب و محدودیت منابع آبی به عنوان یک مشکل جدی در کل کشور یاد کرد و از مدیران مرتبط با آب خواست نسبت به گسترش فرهنگ صرفه‌جویی همت کنند و از نخبگان نیز خواست مردم را برای صرفه‎جویی هرچه بیشتر تشویق کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه شبکه‌های آبیاری تحت فشار و شیوه‌های نوین آبیاری گفت: دولت ۸۵ درصد هزینه‌های ایجاد شبکه‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌کند.


معاون اول رییس‏‎جمهور با اشاره به سیاست جدی دولت تدبیر و امید برای توسعه حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه ششم توسعه با توصیه رییس‎جمهور در دستور کار قرار گرفته موضوع حمل و نقل ریلی است و دولت از بخش خصوصی می‌خواهد برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدام کند و اطمینان داشته باشد که دولت از بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.

معاون اول رییس‎جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه دانشگاه‌های استان مرکزی، به گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم اشاره کرد و افزود: آقای نیلی احمدآبادی از چهر‌ه‏‎های توانمند علمی و با سابقه درخشان است که دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. کسانی که دغدغه‎شان توسعه علمی و به دنبال افراد کم حاشیه هستند باید بدانند کسی بهتر از وی برای این تصدی یافت نمی‌شود.

وی افزود: نیلی احمد آبادی دهها مقاله علمی بین‏‎المللی دارد که امیدوارم با انتخاب ایشان سرعت توسعه علمی دانشگاه‌های کشور افزایش یابد.

در این جلسه، استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مدیران استانی نیز در سخنانی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت استان و راههای توسعه و ترقی استان مرکزی پرداختند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *