رزمایش مشترک پدافند هوایی عامل با پدافند هوایی غیر عامل

20:50 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۰۶۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: تا پایان امسال رزمایشی را برگزار می‌کنیم که بخشی از وظایف پدافندی را به پدافند غیر عامل خواهیم سپرد.

: فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: تا پایان امسال رزمایشی را برگزار می‌کنیم که بخشی از وظایف پدافندی را به پدافند غیر عامل خواهیم سپرد.


به گزارش ، امیر سرتیب فرزاد اسماعیلی فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)‌در نشست مشترک خبری با رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در دانشگاه پدافند هویی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد طی سخنانی در رابطه با پدافند غیر عامل اظهار داشت: پدافند غیر عامل پدافندی است که سازمان‌ها، ارگان‌ها، مردم و نیروهای مسلح می‌توانند بر آن اثر گذار باشند که این از ویژگی‌های خاص این پدافند است.

وی تصریح کرد: در پدافند هوایی عامل هم از کمک مردم برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنیم و در بخش‌هایی همچون توپخانه‌ها از بسیج مردم در این عرصه‌ها استفاده کرده‌ایم.

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان این که باید پدافند هوایی عامل در کنار پدافند هوایی غیر عامل باشد افزود:‌ با عجین شدن این دو پدافند ریسک‌پذیری هزینه‌ها پایین‌تر می‌آید و ما می‌توانیم با همکاری با پدافند غیر عامل هزینه‌هایمان را کمتر کنیم زیرا برنده کسی است که با هزینه کمتر بیشترین بازدهی را داشته باشد.

امیر اسماعیلی گفت:‌ به امید خدا و پیرو توافق‌نامه‌‌ای که با پدافند غیر عامل داشتیم باید شاهد پدافند جامعی باشیم زیرا آن چه که در صحنه نبرد برای ما مهم و با اهمیت است اصل دیدن و اصل دیده نشدن است که تمامی این ملزومات در پدافند غیر عامل می‌گنجد.

وی بیان داشت: زمانی در پدافند استحکامات، پوشش و فریب مهم بوده است اما امروزه به واسطه پدافند غیر عامل شاهد تکنولوژی‌های پیچیده‌ای در پدافند غیر عامل هستیم همچون بحث‌های بیولوژیک، سایبری و عملیات روانی علیه دشمن و این از آن دست کارهایی است که اگر پدافند غیر عامل را با عامل عجین کنیم به نقطه خوبی می‌رسیم.

وی تصریح کرد: ما در نقاط زیادی پدافند هوایی را گسترش دادیم و اگر پدافند غیر عامل را قرار نمی‌دادیم باید تجهیزاتمان را چندین برابر گسترش می‌دادیم، به همین دلیل پدافند غیر عامل به صورت قابل توجه به چرخه پدافند هوایی کشور کمک کرده است.

امیر اسماعیلی در رابطه با ظرفیت‌های ‌آموزشی پدافند اظهار داشت:‌ یکی از ظرفیت‌هایی که در بخش آ‌موزشی انجام می‌شود، پنل‌های آموزشی تخصصی است که در نمایشگاه تخصصی اخیر مطرح شد که در بدنه و پیکره پدافند نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پایان درباره رزمایش پدافند هوایی کشور خاطر نشان کرد:‌ تا پایان امسال به طور یقین رزمایشی را برگزار می‌کنیم که بخشی از وظایف پدافندی را به پدافند غیر عامل خواهیم سپرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *