رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران خواهان برداشته شدن یکباره تحریم ها است

18:42 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۰۶۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران در مذاکرات هسته ای به دنبال برداشته شدن کامل تحریم ها است، گفت: هر دو کشور ایران و چین از افراطی گری در منطقه خاورمیانه نگرانند.

: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران در مذاکرات هسته ای به دنبال برداشته شدن کامل تحریم ها است گفت: هر دو کشور ایران و چین از افراطی گری در منطقه خاورمیانه نگرانند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با نماینده چین در 1+5گفت: تبادل نظرهای مختلفی داشتیم هم در رابطه با مسئله هسته ای و هم در رابطه با روابط دو جانبه و منطقه و بین المللی گفت و گوهایی انجام شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنچه از گفته های نماینده چین بر می آید این است که نسبت به جمهوری اسلامی ایران و حسن نیت ما کشور چین کاملا واقف است.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه چین هم به تعهد ایران اعتراف دارد، اضافه کرد: مبنای چین بر این است تاآنجا که می تواند در گفت و گوهای آینده در مورد مسئله هسته ای در مسیر درستی گام برداریم که حقوق ایران در کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای رعایت شود.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور چین به ایران، روابط دو کشور را در حال گسترش ارزیابی کرد و گفت:اینطور احساس می کنیم که چین تمایل زیادی نسبت به این سفر دارد.
ولایتی در ادامه با تاکید بر نگرانی هر دو کشور از توسعه افراطی گری و تروریسم در منطقه افزود: دو کشور باید با یکدیگر همکاری کنند تا تروریسم و افراطی گری حاصل شده توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه ریشه کن شود.
ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران خواستار برداشته شدن تحریم ها به صورت یکجا است ولی برخی از اعضای 1+5 با آن مخافت می کنند تصریح کرد: در سال های پس از انقلاب همواره تحت تحریم بوده ایم و آموخته ایم که چگونه در شرایط تحریم زندگی کنیم ضمن اینکه در حال حاضر با توجه به تلاش هایی که دولت جمهوری اسلامی انجام می دهد، توانسته ایم بسیاری از این تحریم ها را خنثی کنیم.
وی با تاکید بر مقاومت ایران در برابر تمامی تحریم ها تا کنون گفت: ما با راهکارهایی که در دنیا بی سابقه است تحریم ها را پشت سر گذاشتیم.
ولایتی در ادامه گفت: از گفت و گوهای نماینده چین نیز چنین بر می آمد که آنها با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالف است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارات شرمن و گزارش احمد شهید خاطرنشان کرد: پیروزی های ایران در منطقه به هیچ وجه تحت شعاع این اظهارات قرار نخواهد گرفت.
ولایتی افزود: نماینده به اصطلاح حقوق بشر هم هر آنچه که به او دیکته شده است را می گوید و الّا خواسته جوامع بین المللی این است که نماینده سازمان ملل برای خوش خدمتی سخنان خود را اظهار نکند هرچند در هر صورت این سخنان باعث نمی شود ایران از مسیر حقی خود منحرف شود.
وی در پایان افزود: حقوق بشری که در ایران است اسلامی و جزء پیشرفته ترین حقوق بشرها می باشد و تا زمانی که ایران تبعیت کامل از منویات غربی ها نداشته باشد این اتهامات ادامه دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *